מאות בני אדם, בהם בני משפחה, חברים ומכרים ליוו היום (ראשון) בדרכו האחרונה, בבית העלמין בשכונת גבעת ציון באשקלון, את משה אגדי, תושב העיר בן 58, שנהרג הלילה מפגיעת רקטה שפגעה בבניין מגוריו. אגדי, שהיה ירקן בשוק בעיר, פונה לאחר הפגיעה לבית החולים ברזילי בעיר, שם נקבע מותו. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. השר אופיר אקוניס הגיע להלווייה בתור נציג הממשלה.

אגדי הוא האזרח הישראלי ההרוג הראשון מאז צוק איתן. בנובמבר האחרון נהרג הפלסטיני מחמוד אבו עסבה, קבלן בניין בן 48 מחברון, שבניין בו ישן נפגע מרקטה שנורתה מהרצועה בזמן סבב לחימה בדרום.



שי, אחיו, של משה, סיפר בגל"צ: "ידע לכבד כל אדם, אהוב על כולם, צנוע. לא יודעים איך ממשיכים מכאן. אנחנו חסרי אונים. היה שמח בחלקו. אי אפשר לתאר את זה במילים. אנחנו עדיין לא מעכלים. הוא ישן בבית של חמתו, שם הוא נהרג. אני לא יודע מה הסיפור שהוא לא היה במרחב המוגן".



אגדי. צילום: באדיבות המשפחה
אגדי. צילום: באדיבות המשפחה



עוד הוסיף: "אמא שלי, נהיו לה 14 ילדים ומעל 100 נכדים ונינים ואני לא מבין למה היא צריכה ככה בסוף חייה לאבד ילד. כל מי שמכיר את משפחת אגדי מכיר את משה. היה אדם צדיק. משה היה ירקן בשוק באשקלון, עזר למשפחה. כולם יגידו כמה הוא היה אדם ישר, הגון וטוב לב".
אחיו אבי אמר בראיון ל-103FM כי  "הרגו כאן ילד בן 58 והודיעו לנו את הבשורה בשלוש בבוקר. גם ככה לא ישנו כל הלילה. יש לנו עוד אחות שגרה בראשון לציון ואח שגר בבית"ר עילית, מלבדם כולם אשקלונים. אמא שלנו בת 80. היא לא מסוגלת לדבר היום והיא בקושי נושמת מהבוקר. החיים שלו היו העבודה, בית הכנסת, הילדים והאישה. יש לו ילדה בת 13, ילד בן 25 ובן 27".