קורבנות ההסלמה: במהלך היומיים האחרונים בהם מתחוללת הסלמה חריפה בגבול עזה, שלושה אזרחים נהרגו מהירי הבלתי פוסק ליישובי עוטף עזה. אחד מהם הוא משה אגדי ז"ל, שנקבר היום (ראשון) באשקלון לאחר שמת מפצעיו אמש. ההרוג השני הוא זאיד בן ה-47 התגורר בכפר סוויון הלא מוכר אשר בנגב. הוא היה נשוי ואב לשבעה ילדים וסבא לנכדים. אלחממדה עבד במפעל שהותקף באשקלון, זאת למרות ההנחיות של פיקוד העורף, מאחר ומדובר במפעל המוגדר כ"חיוני".



תאופיק, קרוב משפחה, סיפר: "זאיד הוא אדם שעובד כנהג משאית כבר שנים רבות, בן 49. הוא היה בן אדם נשמה, היה אדם דתי מאוד. הוא היה הכי אחראי ורציני במשפחה. הוא היה מנהיג במשפחה שלו, וגם באזור. היו מתייעצים איתו בכל מיני דברים שקשורים למשפחה, קשה למצוא עוד בן אדם כמוהו. יש חלק מהמשפחה שעדיין מתקשים לקבל את זה".



מאות בני אדם, בהם בני משפחה, חברים ומכרים ליוו היום בדרכו האחרונה, בבית העלמין בשכונת גבעת ציון באשקלון, את אגדי, תושב העיר בן 58, שנהרג הלילה מפגיעת רקטה שפגעה בבניין מגוריו. אגדי, שהיה ירקן בשוק בעיר, פונה לאחר הפגיעה לבית החולים ברזילי בעיר, שם נקבע מותו. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. השר אופיר אקוניס הגיע להלווייה בתור נציג הממשלה.

אגדי הוא האזרח הישראלי ההרוג הראשון מאז צוק איתן. בנובמבר האחרון נהרג הפלסטיני מחמוד אבו עסבה, קבלן בניין בן 48 מחברון, שבניין בו ישן נפגע מרקטה שנורתה מהרצועה בזמן סבב לחימה בדרום.