יישובי הדרום ספגו היום (ראשון) מטחי רקטות כבדים, בהם נהרגו עד כה ארבעה בני אדם. ארגוני הטרור ברצועת עזה, בראשם החמאס והג'יהאד האסלאמי, שיגרו ועודם משגרים במודע טילים לעבר מרכזי אוכלוסייה אזרחית בישראל ולמרות שאזעקות עודן נשמעות ביישובי העוטף - מנהיגיהם גורסים כי אינם מעוניינים במלחמה. ברקע זאת הפלגים המשותפים של חמאס והג'יהאד האסלאמי מסרו הצהרה ברשת אל ג'זירה וטענו כי "אין רגיעה כל עוד האויב לא ייענה לדרישותינו". עוד מסרו הפלגים, כי "ישראל רוצה שקט תמורת שקט. נמשיך את הלחימה עד שהכיבוש ייענה לנו".



הג'יהאד האסלאמי חשף בתוך כך כי במהלך ההסלמה האחרונה ירה רקטה חדשה שייצר, מסוג "בדר 3", לעבר אשקלון. ברשת אל-ג'זירה דווח כי מתקיימים מאמצים קטארים-מצריים בניסיון לגשר על המכשולים הנותרים בדרך להשגת הפסקת אש בעזה.



מוקדם יותר אמר דובר הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב, כי "מצרים עושה מאמצים להפסקת התוקפנות והסרת המצור. השקט אפשרי אך על ישראל לשלם על כך במילוי התחייבויותיה. ההצהרות של הנהגת הכיבוש מצביעות על פשיטת רגל".‬ בתוך כך, ספינות קרב ישראליות שיגרו מספר פגזים לעבר מטרות בצפון רצועת עזה, כך על פי מקורות פלסטינים.



מנהיג החמאס, איסמעיל הנייה, טען בהתבטאות ראשונה מאז תחילת סבב הלחימה כי מטרתו אינה להיגרר למלחמה כוללת. "המטרה של הרחבת מעגל התגובה על ידי ההתנגדות אינה ללכת למלחמה", אמר הנייה, "אלא כדי להפסיק את התוקפנות, להגן על בני העם שלנו ולחייב את הכיבוש לקיים את ההבנות שהושגו".
 
לדבריו, "ההתנגדות על כל פלגיה וזרועותיה קמה כדי להגן על העם שלנו והיכולות שלו. האויב תכנן את ההסלמה ורצה לדרדר את המצב על ידי הפגזת בתים ומוסדות הממשלתיים ולטבוח במשפחות, מה שהביא להרחבת מעגל התגובה על ידי ההתנגדות". זאת, על אף שההסלמה החלה כאשר ירי צלפים מרצועת עזה פגע בשני חיילים ופצע אותם באורח בינוני וקל. 


הנייה הוסיף כי "תגובת ההתנגדות קשורה ברמת התוקפנות הישראלית ומטרותיה, ההאטה בביצוע ההבנות ומשיכת הזמן שהביאה למצב של תסכול בקרב האזרחים בעזה. ההתנגדות המבורכת, ובראשה עז א-דין אל-קסאם, עמדה בגבורה ובכל הכוח אל מול התוקפנות".
 
"החזרה לרגיעה אפשרית", הוסיף הנייה, "אך שמירה עליה תלויה במחויבות ישראל להפסקה מלאה של האש, כולל נגד המשתתפים בצעדות השיבה שהן הפגנות בדרכי שלום. על ישראל להתחיל מיד ביישום ההבנות הקשורות בחיים בכבוד לבני עמינו ולסיים את המצור על עזה". לסיכום, אמר הנייה כי  "בלי הפסקת האש מלאה, ותחילת יישום ההבנות וסיום המצור - אנחנו צופים סבבי עימות נוספים בעתיד".

בתוך כך, ארגון חיזבאללה גינה בחריפות את תקיפות צה"ל בעזה:  "מגנים את התוקפנות הישראלית הברברית על אחינו בעזה, שגרמה לעשרות שהידים ופצועים".

משרד הבריאות הפלסטיני דווח כי עד כה נהרגו 26 פלסטינים בסבב ההסלמה הנוכחי כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועת עזה. לטענתם, בין ההרוגים שלוש נשים, שתי פעוטות וילד, כאשר בנוסף אליהם נפצעו 154 בני אדם נוספים.