קורבן נוסף בסבב ההסלמה: טרגדיה התרחשה הבוקר (ראשון) בסביבות מחסום ארז, כשפעילי טרור מרצועת עזה ירו טיל נ"ט מדגם קורנט על רכבו, והרגו אדם אחד. כעת הותר לפרסום שמו של ההרוג השלישי בסבב ההסלמה האחרון, משה פדר, בן ה-67 מכפר סבא. אלמנתו היא איריס עדן, שבעלה נהרג באסון המסוקים בשנת 1997.
איריס עדן ספדה לפדר בראיון לחדשות 12: "כמו שאתם כבר יודעים אני עברתי דברים בחיי, וידעתי. ידעתי. לא הייתי צריכה הרבה הודעות רשמיות. אני חשה כאב גדול ועצב גדול, משה היה אהבת חיי השנייה. היינו יחד 17 שנה. הוא היה איש טוב לב, נדיב, אוהב, אהוב ואהוד על כל החברים. עצוב מאוד. זו טרגדיה גדולה. הוא היה איש ובעל למופת".
בעלה הראשון של עדן, היה ישיש עדן, קברניטו של אחד ממסוקי היסעור שהיו מעורבים באסון המסוקים בשאר יישוב בשנת 1997. בשנת 1977 נשא לאישה את איריס, אותה הכיר בטייסת, כששירתה שם כפקידת מבצעים. ישיש נחשב בטייסת כטייס ותיק, מנוסה ומצוין והשרה תמיד אווירה נינוחה ורגועה. הוא השתתף במבצעים רבים במהלך שירותו הסדיר ובשירות המילואים. מפקדו הגדיר אותו: "ממייסדי הטייסת, טייס מצוין, קצין מעולה, לוחם לדוגמה, חבר אמיתי, ואדם מזן מיוחד שלא מוצאים כל יום".

באתר חיל האוויר מצוין כי מבדק שנערך במתקן הסימולציה של נאס"א בקליפורניה, העלה כי כדקה לפני ההתנגשות הקטין מסוקו של הקברניט אבישי לוי ז"ל את מהירותו, ואילו מסוקו של הקברניט רס"ן ישיש עדן ז"ל עבר להיות קדמי יחסית למסוק של לוי. כ־20 שניות לפני ההתנגשות החל מסוקו של לוי להאיץ ולסגור את הפער בינו לבין מסוקו של עדן, עד לנקודת ההתנגשות.