יש הסכם: לאחר חודשים של מחלוקות על תנאי ההעסקה השכילה הנהלת חברת הסלולר סלקום להגיע להבנות עם העובדים על הסכם קיבוצי לשנים 2019־2020. פרטי ההסכם יופיעו בדוחות החברה רק ברבעון השני של 2019, ואילו הדוחות הכספיים לרבעון הראשון יפורסמו במחצית השנייה של החודש.



ההסכם בין הצדדים נחתם בעקבות מחלוקת על תנאי ההעסקה והרווחה של העובדים ולאחר שהתברר כי לנוכח החמרת המצב העסקי, החברה תתקשה לעמוד בתנאי ההסכם לעובדים. סלקום סיימה את 2018 בהפסד של 64 מיליון שקל, בעיקר בשל התוצאות העגומות ברבעון האחרון של השנה - הפסד של 35 מיליון שקל. הסיבה העיקרית להפסד הייתה ירידה חדה בהכנסות, בעיקר עקב שחיקה ההכנסות למינוי.



עובדי החברה לא התעלמו מהמצב, ובמסגרת ההסכם החדש הם הסכימו על דחיית תוספות שכר עד שנת 2021. בתמורה יקבלו העובדים לראשונה אופציות חסומות בשווי 14 מיליון שקל. מתכונת חלוקת אופציות לעובדים הונהגה לראשונה במפעלי נייר חדרה – צעד נכון מצד העובדים בהתחשב בעובדה כי האופציות פיצו, ואף מעבר לכך, על הפגיעה בתנאי ההעסקה.



על פי ההסכם בחברת הסלולר, לא תשולם לעובדים תוספת השכר ב־2019, ומימוש האופציות יתבצע בארבע מנות קבועות. עוד סוכם על קיצוץ תקציב הרווחה, וכן על קיצוצים של 10% בשכר המנהלים ו־25% בשכר חברי הדירקטוריון.



סלקום דיווחה שההסכם יחסוך לאורך התקופה בהוצאות ברוטו של החברה סכום של 54 מיליון שקל למשך השנתיים הקרובות. לאחר החתימה על ההסכם, הוחלט בהנהלה להקפיא את התוכנית לפטר 250 עובדים. עוד יצוין כי ההסכם מהווה הצלחה למנכ"ל ניר שטרן, לאחר שהצליח להגיע להבנות עם העובדים ללא השבתת החברה.



"מדובר בדרך חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה", אמרה בתגובה יו"ר ועד העובדים מיה יניב, "הפכנו את המשבר להזדמנות, דרך המרת תוספת השכר ל־2019 בחבילה הונית ומניעת פיטוריהם של מאות מעובדי קבוצה. גם העובדים צריכים ליהנות מעליית שוויה של סלקום בעתיד".