סבב הלחימה בדרום הגיע לקיצו ופיקוד העורף הודיע הבוקר (שני) על חזרה לשגרה והסרת כל המגבלות בעוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה. בעקבות ההודעה, במשרד החינוך החלו להיערך לחזרה ללימודים. המנכ"ל, שמואל אבוהב, אמר בגלי צה"ל כי "מה שאנחנו עושים זה להיערך לשגרה לימודית בהדרגתיות, בתיאום עם הרשויות צריך להתחיל להחזיר חזרה של 210,000 תלמידים ומורים. במהלך הבוקר תהיה חזרה ללימודים בכל מקום שיתאפשר".



ממשרד החינוך נמסר כי "מוסדות החינוך ייפתחו בהדרגה עד השעה 9:00. המורים והמנהלים יקלטו את תלמידיהם כבשגרה, וינהלו יום לימודים באופן מדורג. צוותי ההוראה יקיימו שיחות עם התלמידים, להפגת לחצים, ובכלל זה פעילויות חצר לצורכי הפגה, ויינתן ביטוי לשיח רגשי חברתי משתף. יועצות בתי הספר, בשיתוף צוותי השירות הפסיכולוגי חינוכי, יפעלו לאיתור מצוקות וצרכים, ולחיזוק החוסן הנפשי של התלמידים".



עוד נמסר כי יצאה הודעה לרשויות המקומיות להחל התארגנות להסעות תלמידים, תוך שמירה על כל כללי הביטחון והבטיחות וכי משרד החינוך יעניק כל סיוע, כדי לאפשר לכלל הרשויות המקומיות לחזור לשגרה - מהר ככל שניתן.



לגבי בחינת הבגרות באזרחות שתיערך היום, נמסר ממשרד החינוך, כי "הבחינה המרכזית תחל בשעה 14:00. תלמידים שרוצים בכך, יוכלו להיבחן היום. תלמידים שאינם חשים שהם מוכנים לבחינה, מוזמנים לקיים אותה במועד הנוסף, שיפורסם בהקדם, והיום להגיע לבית הספר כבשגרה, מבלי להיבחן".



עם זאת, באשקלון ובמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון לא יתקיימו לימודים, מתוך רצון לתת לסגל ולמשפחות התלמידים זמן להתארגנות. במועצה האזורית בני שמעון הודיעו כי הלימודים יתקיימו כרגיל, כמו גם באשדוד, שדרות והמועצה האזורית באר טוביה, שהודיעו כי הלימודים יחלו בשעה 9:00.



באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע תתחדש הפעילות האקדמית בשעה 12:00.