ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שני) להפסקת האש שהושגה בין ישראל לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה. לדברי ראש הממשלה, "המערכה לא הסתיימה". "ביומיים האחרונים פגענו בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. תקפנו למעלה מ-350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור", אמר. 

עוד הוסיף: "המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

מטעמו של גורם ביטחוני צוין בנוסף כי "ארגוני הטרור הופתעו מהכוח שישראל הפעילה ולא העריכו נכונה את התגובה הישראלית. החמאס והג'יהאד הבינו היטב שכללי המשחק השתנו ולכן הפסיקו את הירי ביוזמתם לאחר בקשות חוזרות מצידם להפסקת אש". הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, אמר בטקס "דגלון לנופל" בהיכל הזיכרון בהר הרצל: "צבא הטרור הפועל ברצועת עזה, המסתתר בין אזרחיו שלו חזה בעוצמתו של צה"ל וארגוני הביטחון, שהשמידו מאות יעדי טרור, הכוללים מפקדות, מחסני אמל"ח, תשתיות ובניינים אזרחיים לכאורה שהפכו לקיני טרור"

בחמאס הגיבו לדברי נתניהו ואמרו כי "ההצהרות על הבסת ההתנגדות הן מגוחכות". דובר הארגון סמי אבו זורי ציין: "ההתנגדות הצליחה להרתיע את צבאו של נתניהו. המסר שלנו אליו הוא שהסבב הזה הסתיים, אבל העימות יסתיים רק לאחר השגת זכויותינו".

מתחילת הירי לעבר ישראל שהחל בשבת בבוקר, זוהו כ-690 שיגורים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים. צה"ל תקף מעל 350 יעדים בשטח רצועת עזה.

סבב הלחימה האחרון גבה את חייהם של ארבעה ישראלים - משה אגדי מאשקלון, שרקטה פגעה בבניין בו ישן, זיאד אל־חמאמדה (49) מהכפר הלא מוכר סאוויאן שבאזור שגב שלום, שנהרג לפני הצהריים מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה במפעל באשקלון, משה פדר בן ה-60 מכפר סבא שנהרג מפגיעת טיל נ”ט (קורנט) ברכבו בכביש 34 סמוךלשדרות ופנחם מנחם פשוזמן (21) מאשדוד, שנהרג מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לבניין מגורים בעירו.