בצל הלחימה בדרום, בסוף השבוע האחרון החלו לנחות בארץ המשלחות השונות ממדינות אירופה במסגרת ההכנות והחזרות לקראת אירועי אירוויזיון 2019 שייערך במתחם "אקספו" תל אביב. החברים במשלחות מחו"ל, מן הסתם לא מכירים, כמו תושבי ישראל, את ההתנהלות עם אזעקות ורקטות.



ההסלמה בדרום בין צה"ל לחמאס בימים האחרונים הביאה למאות רקטות שנורו לשטחי הדרום אך לא הגיעו לעיר המארחת, והבוקר הסכימו הצדדים על הפסקת אש. כחלק מההכנות לכל אירוע אפשרי, במתחם "אקספו" קיים נוהל מסודר להתמודדות אם אירוע אפשרי של ירי על תל אביב.



על פי ההנחיות, במידה ולמרות הפסקת האש ישלחו רקטות לעבר תל אביב בזמן החזרות יפונו המשלחות לחניונים התת קרקעיים שמשמים כמרחב מוגן, ובמידה וישלחו רקטות בזמן התחרות עצמה על הקהל להישאר באולם.



בשבת האחרונה, על רקע האירועים בדרום, התקיימו במתחם "אקספו" מסיבות עיתונאים עם חברי המשלחות מקפריסין, צ'יכיה, פינדלנד, סלובניה, מונטנגרו, הונגריה, בלארוס וסרביה. אם הכל ילך כמתוכנן אירוע חצי הגמר הראשון יתקיים ב-14 במאי, הגמר השני יתקיים ב-16 במאי ואירוע הגמר ב-18 במאי, בהנחיית ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב.



אירוויזיון בתל אביב. צלם : אדם שולדמן, פלאש 90
אירוויזיון בתל אביב. צלם : אדם שולדמן, פלאש 90



בתחרות עצמה משתתפות 41 מדינות, ובשבוע האירוויזיון צפויים להגיע לישראל אלפי תיירים שיגדשו את תל אביב. בשלב זה לא נראה כי ירי הרקטות בדרום מפריע להכנות ולחזרות לקראת התחרות האירופית, וב"כאן" מבהירים כי אין שינוי בלוחות הזמנים של האירועים המקדימים לאירוויזיון. 



מ"כאן" נמסר: "היערכות כמו בכל אירוע ב'אקספו', בשבוע החזרות האנשים מפונים לחניונים התת קרקעיים כשיש קהל נשארים במקום בהתאם להנחיות פיקוד העורף והמשטרה".