מפלגת יהדות התורה ביטלה את פגישת המשא ומתן הקואליציוני שנועדה להיום (שני) עם הליכוד בעקבות חילול השבת במסגרת תחרות האירוויזיון. גורם ביהדות התורה אמר למעריב כי "מדובר באקט מחאה".



אתמול חתם השר חיים כץ על היתר כללי להעסקת עובדים בשבת לצורך קיום אירוע האירוויזיון שיתקיים בשבוע הבא בגני התערוכה בתל אביב. מדובר בהיתר לכלל העובדים, לא רק לעובדי תאגידי השידור הציבורי העוסקים בשידור האירוע. בין העובדים שזקוקים להיתר הם סדרנים ונהגי הסעות שאמורים להסיע את אלפי הצופים בגני התערוכה, שם תתקיים התחרות. 



בהיתר נכתב כי הוא "נדרש לצורך ביצוע העבודות הכרוכות בקיום אירועי האירוויזיון, כפי שנתבקשה ממשלת ישראל, והיא התחייבה לכך בפני איגוד השידור האירופאי. על פי ההתחייבות, תותר עבודתם של נציגי המשלחות, צוותי העבודה וכל המשתתפים המועסקים לצורך קיום אירועי האירוויזיון ביום המנוחה השבועית, והעבודה תיעשה בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו על ידי איגוד השידור האירופי".  



במסגרת דרישותיהם הקואליציוניות, יהדות התורה צפויה לדרוש את העברת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ממשרד האוצר למשרד השיכון. כמו כן, הם מציגים דרישה קואליציונית לחייב ראשי ערים בהקצאת בנייה לחרדים במסגרת הסכמי גג. 
לצד זאת, דורשים ביהדות התורה להעביר את רשות מקרקעי ישראל, חברת דירה להשכיר והרשות להתחדשות עירונית לידי משרד השיכון, כאשר הם מציינים כי הדרישה באה על רקע מקצועי שיטיב עם האוכלוסייה כולה.