ראש סוכנות החלל הישראלית, פרופ' יצחק בן ישראל, מצטרף לדירקטוריון של חברת סייבר 2.0, העוסקת בהגנה מפני מתקפות סייבר. סייבר 2.0 פועלת באופן השונה מכל חברות הסייבר האחרות בעולם, ובניגוד למקובל, אינה מבוססת על מודלים ביולוגיים, אלא על מודל מתמטי של תורת הכאוס.



החברה התפרסמה בעיקר בשל הנכונות שלה להעמיד למבחן ההאקרים את טענתה, שלא ניתן לפרוץ אליה. במהלך יוני אשתקד הכריזה החברה על אתגר ההאקרים של ישראל, בו הזמינה את כל ההאקרים לנסות לפרוץ למערכת תמורת פרס של 100,000 ש"ח. לפני כחודש הכריזה החברה על אתגר ההאקרים הגדול של ארה"ב, ובו ניסו האקרים רבים לתקוף את המערכת של סייבר 2.0, והפעם תמורת פרס של 100,000 דולר.



פרופ' בן ישראל, המשמש גם כראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב וראש סדנת יובל נאמן למדע, לטכנולוגיה ולביטחון, אמר כי "טרם כניסתי לדירקטוריון החברה בחנתי היטב את הפתרון, והגעתי למסקנה שאכן, מדובר בפתרון פורץ דרך. במהלך שנות עבודתי בתחום הסייבר, נחשפתי לאלפי פתרונות סייבר. כל אחד מהם נתן פתרון חלקי לתחום מסויים. הפתרון של סייבר 2.0 הינו הפתרון היחידי, שיכול לתת מענה מלא לכל סוגי ההתקפות".



בן ישראל הוא אלוף שירת כאלוף בצה"ל ושימש, בין היתר, כראש המינהל למחקר, לפיתוח לאמצעי לחימה ולתשתית טכנולוגית (מפא"ת) וכיושב ראש המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח. כמו כן, הוא כיהן כחבר ועדת המו"פ של דירקטוריון טבע וכיו"ר מועצת המנהלים של חממת הטכניון. פעמיים הוענק לו פרס ביטחון ישראל על תרומתו לביטחון המדינה.