חברת הכיסאות צרעה, מקבוצת גלובל ישראל, חברה לסטארט-אפ הישראלי SeatBack וייצרה כיסא חכם אשר מתחבר לטלפון הנייד ומלמד את המשתמש לשבת בצורה טובה ובריאה יותר.


"כולנו יושבים המון שעות במשרד, ולמעשה פוגעים בגוף שלנו בישיבה לא נכונה: כאבי גב, צוואר, השמנה וסכרת הם רק ההתחלה. SeatBack קמה בכדי ללמד כיצד לשבת טוב יותר", הסבירו בחברה והדגישו כי המערכת: "מעודדת אותך להגיע ליעדים הבריאותיים שלך על ידי ניטור איכות הישיבה והפעילות הגופנית שלך".


בנוסף, הכיסא החכם מעודד את המשתמש להיות דינמי יותר, מציעה למשתמש תרגילים מתאימים וייעודיים ומידע אישי לכל משתמש על צורת הישיבה שלו בזמן אמת וגם הרגליי הישיבה לאורך זמן.


הכיסא יוצג בכנס המשותף לחברת הריהוט המשרדי הבינלאומית גלובל וליחידת המחקר 24/7 במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, שמזמין מעצבים, אנשי טכנולוגיה, חוזי טרנדים ואת החברות הגדולות במשק לדיון על עתידים אפשריים הנובעים ממגמות ופיתוחים שאנו עדים להם כיום. הכנס ייערך ביום חמישי, ה-16.5.19, בין השעות 12:30-19:30 במחלקה לארכיטקטורה בצלאל, רחוב בצלאל 1, ירושלים


אלס ורבקל, ראש המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל: "אנו רואים חשיבות גדולה לשילוב המומחיות של מורי המחלקה והצוותים המקצועיים של חברת גלובל לקראת דיון מושכל בעתידן של סביבות העבודה בישראל. במאי ייערך כנס בינלאומי בנושא בבצלאל שיזמין גורמי אקדמיה, כלכלה וטכנולוגיה לדיון משותף ויחשוף חלק מתוצאות שיתוף הפעולה לקהל המקצועי והרחב".


אלי גרניט מנכ"ל קבוצת גלובל ישראל, הוסיף: "האתגר של אפיון סביבת העבודה האופטימלית מלווה את עולם המשרד מאז המהפכה התעשייתית. המתח התמידי בין הצורך בריכוז ובפרטיות לבין הצורך בעבודה שיתופית, פערי הדורות הדרים בכפיפה אחת, עלויות הנדל"ן המאמירות, ההתחרות ההולכת וגוברת על כוח אדם מצוין ועוד מחייבים יצירתיות וחדשנות כל העת והופכים את התחום למרתק כל כך".