בג"ץ הורה היום (שני) לראש הממשלה ושר ביטחון בנימין נתניהו לאפשר את הכנסתם לישראל של מאה פלסטינים לטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי. בכך קיבל בית המשפט קיבל את עתירת ארגון "לוחמים לשלום" נגד החלטת נתניהו לאסור על פלסטינים להיכנס לישראל באופן גורף לקראת הטקס. נתניהו השיב: "ההחלטה של בג"ץ שגויה ומאכזבת. אין מקום לטקס זיכרון שמשווה בין דם בנינו לדמם של מחבלים. על כן סירבתי לאפשר את כניסתם של משתתפי הטקס ואני סבור שלא היה מקום להתערבותו של בג"ץ בהחלטתי זו".
 
בפסיקת בית המשפט נכתב: "החלטנו לעשות את הצו על תנאי למוחלט, ולהורות לשר הביטחון לאפשר מתן היתרי כניסה ייעודיים לישראל לצורך השתתפות בטקס המשותף ל-100 פלסטינים. מובן כי ככל שקיימת מניעה ביטחונית לכניסתו של מי מהפלסטינים ברשימה שהועברה אל הרשויות, הרי שרשאי שר הביטחון לפעול על פי סמכותו ולמנוע את כניסתו".

מארגני טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ביוזמת לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות, אמרו על החלטת בג״ץ. "פעם נוספת הוכיח בג״ץ כי גם כוחו של שר הביטחון וראש הממשלה אינו בלתי מוגבל, וכי המחשבה שלמנוע ממשפחות פלסטיניות, חלקן הגדול שכולות, מלהגיע לקחת חלק בטקס זיכרון שמסריו הם פיוס, שלום ותקווה, היא בחזקת אבסורד. במציאות מתוקנת כלל לא היינו נדרשים לבג״ץ הזה ובמציאות מתוקנת לא היינו מקיימים טקס כזה בשבוע שבו מעגל השכול בשני הצדדים התרחב. אנו קוראים לציבור לבוא לטקס ולהצטרף לאמירתו המרכזית והחשובה שאנו גאים להוביל כבר 14 שנים ברצף: לא לייאוש, כן לתקווה".
עו״ד גבי לסקי שייצגה את העותרים מסרה: "הצדק נעשה היום בבית המשפט העליון, ומחר בערב הוא גם ייראה כשכמאה פלסטינים ייכנסו בשערי פארק הירקון בתל אביב ויקחו חלק באירוע המשמעותי והחשוב הזה שמתקיים כבר 14 שנים ומוסיף להוות מגדלור של תקווה כשמסביב יהום הסער".

שר התיירות, יריב לוין, מסר בתגובה: "אם למישהו הייתה נדרשת הוכחה נוספת לגבי הצורך החיוני והמיידי בתיקון יסודי של מערכת המשפט, ובפרט בשינוי פניו של בית המשפט העליון, הרי שהוא קיבל אותה בדמות הפסיקה המקוממת בעניין כניסת הפלסטינים לישראל. מצער שדווקא בעיתוי כזה, ערב יום הזיכרון ויום העצמאות, שוב בוחר בית המשפט במפריד על פני המאחד".