בית משפט השלום בנצרת, בראשות השופטת הבכירה-לילי יונג-גפר, הרשיע היום (שני) בפעם השנייה את נאזם אבו סלים, אשר כיהן כאימאם במסגד שיהאב א-דין בנצרת, בעבירות של הסתה לאלימות וטרור ותמיכה בארגון טרוריסטי. בית המשפט קבע כי הנאשם ניצל את תפקידו ומעמדו במסגד על מנת להפיץ בדרשותיו את האידיאולוגיה של ארגון הטרור "אל-קאעידה", ולהסית את קהל המתפללים הרב המקשיב לו לדרך האלימות. 



בכתב אישום שהוגש נגדו בשנת 2010, הואשם האימאם בעבירות דומות של הסתה לאלימות וטרור ותמיכה בארגון טרור ב-2012 ניתנה הכרעת הדין ובה הורשע בעבירות אלו, ובית המשפט גזר עליו שלוש שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי של 18 חודשים. בשנת 2013, קיבל בית המשפט המחוזי את ערעורו, בו טען לכשל בייצוג, ביטל את הכרעת הדין והחזיר אותו לבית המשפט השלום לצורך השלמות. 

כעת, נתן בית המשפט הכרעת דין מרשיעה בשנית, במסגרתה סקר את התמשכות ההליכים בתיק והדגיש כי הסיבה לכך נועדה להמחיש את המאמץ המתמשך שעשה במהלך השנים, על מנת לגרום להתקדמות ההליכים, חרף ניסיונות בלתי פוסקים של ההגנה לגרום להימשכותם מכל טעם אפשרי, בין אם מוצדק ובין אם לא. 
 
בהכרעת הדין קבע בית המשפט בין היתר כי "הדרשות שיוחסו לנאשם בכתב האישום, נישאו על רקע אירועים אקטואליים: הרג פעילי אל-קאעידה, מבצע צבאי בעזה, פרסום קריקטורות הנביא מוחמד בדנמרק וביקור האפיפיור בישראל. הנאשם עשה הנאשם שימוש נרחב ויעיל באותם אירועים על מנת לשלהב את קהל השומעים והקוראים, וליצור באמצעות מניפולציה זו, כר פורה לקליטת התכנים שאותם ביקש להעביר, ואשר כללו קריאות לנקמה, להרג ולאלימות".


עוד נכתב, כי "פרסומיו של הנאשם קראו לביצוע מעשי נקמה אלימים כלפי בוגדים, כופרים ואויבים, תוך עידוד והבעת תמיכה באלימות ברף העליון והמסוכן ביותר של עבירות האלימות".
 
"הביטויים המרכזיים מדבריו שעסקו באלימות זו היו לשחוט, להלחם, להיאבק. כן ציין הנאשם כי מדובר בדת המלחמה, דת הלחימה, דת הקורבנות, הוא קרא לכריתת ועריפת ראשים וביקש שהכופרים יעקרו מן השורש באמצעות חרב. עוד איזכר את ההלכה המוסלמית לפיה הפוגע בנביא מוחמד יוצא להורג".
 
בית המשפט קבע כי "מדברי הנאשם עלתה קריאה מפורשת לביצוע רצח, הרג ופגיעה במי שאינם שותפים לדת האסלאם כפי שהוא רואה אותה, וגם כלפי בוגדים מקרב המוסלמים אשר אינם מקבלים על עצמם את האידיאולוגיה של פלג זה של האיסלאם, וכמובן כלפי אויבים חיצוניים כמו ישראל וארצות הברית ואזרחיהן".  
 
בנוסף קבע בית המשפט כי "מטרתו החד משמעית של הנאשם היתה להזדהות עם ארגון אל-קאעידה והאידיאולוגיה שלו ולגרום לאחרים להפנים את האידיאולוגיה ואת התמיכה בארגון הטרור ואף לפעול לקידום מטרות אלה. הנאשם, לא זו בלבד שהיה מודע לאפשרות הממשית כי פרסומיו יגרמו לאחרים לעבור עבירות אלה, אלא שזו היתה מטרתו המפורשת והמוצהרת".