שעות לאחר שהושגה הפסקת אש בין ישראל לחמאס והג'יהאד האסלאמי התראיין שר העלייה והקליטה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני מטעם מפלגת הליכוד יואב גלנט לגלי צה"ל  והתייחס למצב הביטחוני המתוח ששרר בארץ בימים האחרונים ולביקורת שהטיח גדעון סער מוקדם יותר כלפי מדיניות הממשלה ביחס לרצועת עזה, לפיה "הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל".



האירוויזיון הייתה הסיבה להפסקת האש?


"כאשר מדובר בביטחון ישראל, אין שום דבר אחר שקדוש פה. ערבוב של כל דבר אחר הוא לא במקומו. במזרח התיכון קורים כל מיני דברים, אבל בניגוד לכל מי שעוסק בנושאי תרבות ותקשורת - זה לא סדר העדיפויות שלנו. סדר העדיפויות שלנו הוא ביטחון, ואחרי זה כל היתר".



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לראש כחול-לבן בני גנץ  שאנחנו צריכים שהאופוזיציה תתן כתף?


"צריך לשמור את הפוליטיקה במקומה ולזכור היטב שכשאנחנו נלחמים אין ימין ושמאל, חילונים ודתיים. אנחנו עם ישראל, ביחד. אני חושב שהאמירות של בני גנץ לא במקומן - זה לא מוסיף חוסן לישראל, כשם מפלגתו, זו פוליטיקה שלא במקומה".


אם חמאס היה מצליח להביא לביטול האירוויזיון היה נגרם נזק גדול, מסוג אחר.
"היעד של מערכת הביטחון הוא להבטיח את שלום האזרחים, את הריבונות, היציבות והשגשוג. מה שאתה מתאר נמצא בתוך הדברים, אך במקום נמוך יותר מביטחון האנשים או ביטחון המדינה".

גדעון סער תקף בחריפות את נתניהו. מה דעתך?

"אני מכבד ומעריך את גדעון סער, אך אין מקום לאמירות מהסוג הזה בעת הזו. הדברים של סער לא במקומם, אני יוצא נגד הביקורת על ראש הממשלה והקבינט. הפעלנו שיקול דעת באחריות, ומי שישב בקבינט מכיר את התמונה הכוללת ואת עמדתם של ראשי מערכת הביטחון. לצערי, נגיב למערכה כבדה מול חמאס, אני משוכנע שנכה אותם. המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. לחימה ארוכה ומשמעותית מול חמאס היא בלתי נמנעת. אנחנו נקבע את העיתוי והתנאים.
 
אבל איזה הישגים הסבב הזה הביא?
"אני מציע שנפעל כגוף אחד, כל המערכת ובוודאי כל מי שנמצא באותה מפלגה שמנהלת את המדינה. אני אומר את הדברים לאחר שלמדתי היטב את התמונה. ראינו את מכלול הדברים, הסתכלנו על נתונים נוספים שאי אפשר לפרט אותם, ואני חושב ששקלנו והחלטנו נכון, פה אחד. אני מציע שבנושא הזה יהיה קצת יותר אורך-רוח ואמון במה שהקבינט עושה לטובת מדינת ישראל והציבור". 

מוקדם יותר התייחסה שרת התרבות והספורט מירי רגב להפסקת הלחימה ולביקורת מצד סער: "הסבב הסתיים ולא המערכה – זה רמז להמשך. לכולנו יש ביקרות כזאת או אחרת – יודע את זה גם גדעון סער. רה"מ מקבל החלטות בצורה אחראית ועניינית. האמירה שלו לא הייתה במקומה".