השם המפתיע שעלה בימים האחרונים לתפקיד מבקר המדינה הוא שמה של עורכת הדין מיכל רוזנבוים. המועמדת היא עורכת דין תל־אביבית מצליחה, ומשרדה מתמחה בין השאר בנושאי ביטוח מחשבים ואינטרנט. ל"מעריב" נודע כי היא קיבלה את הפנייה בימים האחרונים ועדיין שוקלת אם להיענות.
 
הפנייה הגיעה מגורמים פוליטיים הקשורים לליכוד, ומבחינתם רוזנבוים עונה על הקריטריונים. היא אשת מקצוע שאינה שנויה במחלוקת, היא עורכת דין ואינה שופטת בדימוס (השופטים בדימוס היו מבחינת הליכוד יותר מדי דעתניים ועצמאים במחשבותיהם).
 
רוזנבוים (43) הרבתה לשתף פעולה עם השלטון המקומי. היא שימשה בין השאר היועצת האקדמית בקורס רגולציה (אסדרה), יועצת משפטית של איגוד התאגידים העירוניים ויועצת לרשת העמותות ולמשרד הפנים. לוח הזמנים למינוי המבקר החדש צפוף, והציפייה מעורכת הדין היא לקבל תשובה לכאן או לכאן כבר בימים הקרובים.
 

כידוע, הכנסת היא שאמורה למנות את המבקר הבא. כל עשרה חברי כנסת רשאים להמליץ על המבקר הבא. ההצבעה חשאית והמינוי צריך להיות מאושר חודש ימים לפני סיום כהונת המבקר הנוכחי. השופט יוסף שפירא יסיים את תפקידו ב־3 ביולי.
 
עד כה הוזכרו שמותיהם של כמה מועמדים אחרים. הבולט שבהם היה יעקב בורובסקי, ששימש בעבר יועץ מיוחד למבקר הקודם מיכה לינדנשטראוס ז"ל. נראה כי בליכוד מעדיפים שהמבקר הבא יהיה מועמד שנמצא מעל לכל מחלוקת, וזה מסביר את הפנייה לרוזנבוים. בתגובה לפניית "מעריב" סירבה רוזנבוים להתייחס לעניין הפנייה אליה או לשאלה אם תקבל את ההצעה.