עו"ד רוני אלוני סדובניק הודיעה הבוקר (שלישי) לתת ניצב גיא ניר כי היא קיבלה את מלאכת הייצוג של הדס שטייף בתביעת הדיבה שהגיש נגדה, וכי מעתה הפרקליטות לא תייצג את שטייף בהליך זה. כתב ההגנה צריך להיות מוגש בסוף השבוע לאחר ששטייף קיבלה ארכה מבית המשפט לתביעה שהוגשה בחודש ינואר. לדברי גורם הבקי בעניין, סדובניק ביקשה ארכה נוספת בהגשת כתב ההגנה, אך תנ"צ ניר הבהיר כי הוא מתנגד לכך בתוקף.



בפרקליטות הגיבו לפרסום, ואמרו כי "לאחר שהוצג לגברת שטייף המתווה לייצוגה על ידי פרקליטות המדינה, נתקבלה החלטתה לפיה היא מבקשת להיות מיוצגת ע"י עו"ד פרטית. המדינה תייצג בתביעה את גל"צ."



אתמול פרסמנו כי גורם בכיר בפרקליטות פנה לעורך דינו של תנ"צ גיא ניר בהצעה, שלטענת גורמים הבקיאים בעניין, ביקשה לייתר את ההליך המשפטי. הוא הציע להיפגש כדי להגיע ל'פשרה מכובדת' מחוץ לכתלי בית המשפט. לדברי הבכיר, יש בידיו יכולת להציע פשרה בסדר גודל של כחצי מיליון שקלים, אך ביקש כי בינתיים יוסכם שהפרקליטות לא תגיש כתב הגנה בתביעת הדיבה. עו"ד צור הבהיר לנציג הפרקליטות כי מרשו אינו מעוניין רק בפיצוי כספי, אלא בהליך שיתנהל בבית המשפט עקב הפגיעה הקשה והמתמשכת של שטייף, לטענתו, בשמו הטוב.



גיא ניר. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90



לדברי מקור בפרקליטות, בעקבות דיון שנערך אצלם, הוחלט כי כל פיצוי כספי שיידרש בגין פרסום של שטייף שלא במסגרת שידורי גלי צה"ל, תיאלץ העיתונאית לשלם את הסכום באופן אישי. לדברי הגורם הבכיר, אם שטייף לא תסכים לתנאי זה, היא תיאלץ לשכור עורך דין פרטי ולנהל את ההליך כרצונה. דרישה נוספת של הפרקליטות משטייף היא כי עליה להתיישר ולקבל את מרות הפרקליטות בעניין ניהול ההליך, כולל כל פשרה או הסדר שיתקבלו בין כותלי בית המשפט או מחוץ להם.



כעת יש להניח כי שטייף השיבה בשלילה לתנאי הפרקליטות, ומשום כך הוחלט כי הפרקליטות לא תייצג אותה בהליך, ולכן שכרה שטייף את שירותי עו"ד הפרטית רוני אלוני סדובניק.



מפרקליטות המדינה טרם נמסרה תגובה והיא תפורסם כשתתקבל. הדס שטייף מסרה בתגובה כי ההחלטה שהפרקליטות לא תייצג אותה בתיק היא החלטה אישית שלה ולא של הפרקליטות. לדבריה, היא בתיאום עם הפרקליטות.