בית הדין הצבאי האריך היום (שלישי) את מעצרו של שחר מזרחי, החשוד בביצוע האונס בבסיס זיקים לפני 17 שנים. מעצרו הוארך בשמונה ימים עד ה-14.5. עו"ד דינו של הקורבן, עופר רון, אמר כי "מרשי נאנס בצורה ברוטאלית ואכזרית. היו שם התעללויות שלא נראו בצה"ל עד היום, לפי המתואר ע"י התביעה הצבאית. מזרחי הסתתר בשוויץ ובארה"ב ואם רצה לעזור היה יכול גם מחו"ל. היו למרשי מספר ניסיונות התאבדות עד כה והוא הגדיר את מזרחי כמשתתף דומיננטי באונס. הוא לא התאושש מזה וחייו נהרסו".
 
נציגי התביעה הצבאית אמרו בדיון כי "בריחתו לאורך השנים מגבירה את החשש שמא לא יתייצב להמשך משפטו. העובדה כי התבסס במקומות שונים בחו"ל היא שאינו צריך לחפש מדינה אקראית ויש לו לאן לחזור. הקורבן סובל עד היום מהשלכות לא פשוטות כתוצאה מהאירוע ועדיין חי את האירוע. החשש לפגיעה בקורבן כעת אינו עמום ועלול להתרחש. מזרחי זוהה כמי שהשתתף באונס". מזרחי טען כי היה בעצמו קורבן לתקיפה מינית בילדותו. "ניסיתי לצאת מהאוהל בזמן האירוע", אמר.

"מדובר באדם נפגע ברמה שתסריטאי התפוז המכני יכול היה לשאוב השראה", הוסיף עו"ד רון, "הוא קיבל פלשבק רציני לאחר שמזרחי נעצר. מזרחי הוכיח את יכולתו לברוח והסכום שהציע כנגד שחרורו כערבות הוא בדיחה. בבריחתו הוא תרם לזיכוי שניים אחרים. הקורבן צריך לחוות הכל מחדש. מזרחי הוא ברחן ושקרן".