ד"ר עידו ענתבי הודיע היום (שלישי) על סיום תפקידו כמנכ"ל SpaceIL עם השלמת המשימה המוצלחת של בניית החללית "בראשית" והגעתה לירח, ובכך הפכה ישראל למדינה השביעית שהגיעה לירח. ענתבי גויס למשימה כמנכ"ל העמותה מפברואר 2018 כשהחליף את קודמו בתפקידו ד"ר ערן פריבמן. 
ענתבי נכנס לתפקיד בשלב קריטי בפרויקט ועמדה בפניו משימה הנדסית מורכבת - להשלים תוך זמן קצר את בניית החללית ובדיקתה ולהביאה לשיגור בזמן וכך עשה. בעת כניסתו לתפקיד, ציין כי הוא מתכוון למלא את התפקיד עד להשלמת המשימה. 
מוריס קאהן, נשיא עמותת SpaceIL, אמר בתגובה: "לעידו זכויות רבות בהצלחת פרויקט בראשית, שהיה ללא ספק מורכב ורגיש, מאחר ואף אחד מאתנו מעולם לא בנה, שיגר והנחית חללית על הירח. עידו נדרש לעמוד באתגרים רבים וסביבה אי וודאית. יכולתו לעמוד בהצלחה באתגרים ההנדסיים, התקציביים והארגוניים, ראויה להערכה רבה. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יבחר לעשות".

ד"ר עידו ענתבי ציין: "זו היתה זכות גדולה להוביל את עמותת SpaceIL ואת הפרויקט בתקופה המאתגרת של הרכבת החללית, בדיקתה והשלמת המשימה להגיע לירח. ההצלחה הגדולה של הפרויקט התאפשרה בזכות הצוות המצוין של SpaceIL ושיתוף הפעולה עם התע"א. ברצוני להודות למר מוריס קאהן על ההזדמנות שנתן לי להוביל את SpaceIL ועל תמיכתו בפרויקט המדהים הזה". 

התמונה האחרונה של "בראשית". צילום: spaceIL
התמונה האחרונה של "בראשית". צילום: spaceIL

 
עם פרישתו של ענתבי, דירקטוריון SpaceIL, יגבש ועדת איתור בראשותו של קאהן, לבחינת מועמדים מתאימים לתפקיד מנכ״ל SpaceIL, לטובת ניהול פרויקט בניית בראשית 2. 
 
כזכור, המסע של החללית הישראלית הראשונה "בראשית", שהסתיים בחודש אפריל בנחיתה לא מוצלחת על שטח הירח, החל בשנת 2010, כשהיזמים הצעירים יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן וינטראוב ישבו על בירה בפאב בחולון והחליטו לבנות חללית. הם נרשמו לתחרות של גוגל, שהציעה פרס כספי לקבוצה הראשונה שתעשה את זה. בשנת 2011 הוקמה עמותת SpaceIL כבסיס לבניית החללית ועידוד חינוך למדעים בקרב הדור הצעיר.