מדינת ישראל מתייחדת הערב (שלישי) עם זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במאות טקסים שייערכו ברחבי הארץ. במהלך עצרת "שירים בכיכר" שהתקיימה בכיכר רבין, נשא ראש עיריית תל אביב נאום תקיף. בו מתח ביקורת חריפה על השיח הציבורי במדינה כיום ועל ההנהגה הישראלית. 
"שוב אנחנו מתאספים בכיכר העיר, מנסים לשמוע, להרגיש ולזכור יחד", אמר חולדאי בנאומו בעצרת, "אבל האם נוכל להמשיך לקיים את אחוות הלבבות של האבל והכאב מבלי שאנחנו יכולים לדבר בינינו? אני חש שאנו מדברים ומקשיבים פחות. כל מחלוקת הופכת לריב, כל שאלה לבגידה, כל ניסיון להחלפת דעות נקטע באיבו ונחשב לטאבו. כמעט ואיננו מצליחים לשוחח על שאלות יסוד הנוגעות לחברה שלנו, וקיומנו כאן בארץ הזאת. האם כחברה נוכל להמשיך להתקיים ללא הטלת ספק והקשבה? האם צבא העם יכול לבסס כך אחריות ושותפות?"
עוד הוסיף: "שנים רבות טסתי ולחמתי לצד אנשים שהחזיקו בדעות מנוגדות לשלי. על הקרקע שוחחנו, לעיתים התווכחנו, לעיתים הסכמנו, אבל בקרב כמו בעיתות שונות היינו ערבים זה לזה בלי הפוגה". 

"אלו ששבו מהקרב, שנושאים לצד כאב האובדן הנורא את הציווי להקים כאן חברת מופת של שוויון, מוסר ושלום, עלינו המצווה להוסיף לדבר באומץ, להקשיב ללא מורא, מתוך מחויבות כנה ואמיתית למקום הזה, על כל גווניו. דווקא היום, יום הזיכרון הזה לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, חשבתי לנכון להזכיר לכולנו עד כמה השיח משמעותי לחיינו כאן. קהל נכבד, במצוות השותקים לעד, בואו נמשיך לדבר".

בעצרת בכיכר רבין השתתפו בין היתר האומנים אביתר בנאי, אתניקס, דניאל סלומון ודנה עדיני, חנן בן ארי, יהודה פוליקר, יסמין לוי, ליאור נרקיס, נקמת הטרקטור, סאבלימינל, ספיר סבן, עברי לידר ושלומי שבת.

אירועי יום הזיכרון נפתחו הערב בשעה 20:00 בצפירת דומייה בת דקה ולאחריה החל הטקס המרכזי ברחבת הכותל המערבי בירושלים בהקראת תפילת “יזכור” ובהדלקת משואת הזיכרון. באירוע השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, שנשאו דברים בפני המשפחות השכולות.