זיכרון מעבר לים: יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הוא אחד הימים הכי ישראלים בלוח השנה שלנו. אך כיצד מנגישים את היום הזה לאזרחי מדינות העולם וליהודי התפוצות. משלחת של חיילי מילואים מארגון "האמת שלי" קיימה בימים האחרונים מסע מיוחד בשבדיה, כששיאו היה באירוע מיוחד שהתקיים היום בפרלמנט בשבדיה בהשתתפות חברי פרלמנט, דיפלומטים, אנשי משרד החוץ ועוד. אירוע זה הצטרף למספר אירועים בקהילות המקומית. באירועים השתתפו מאות מתושבי הערים-שרובם כלל אינם מבני הקהילה היהודית.

השיחות עסקו במשמעותו של יום הזיכרון עבור אזרחי ישראל בכלל וחיילי צה"ל בפרט, כשחברי המשלחת סיפרו סיפורים וחוויות אישיות על חבריהם שנפלו בקרב ומשמעותו של יום הזיכרון עבורם. בין הדוברים היה גם מנכ"ל הארגון אביחי שורשן ששכל את אביו בפיגוע בכפר דרום כשהיה בן 7 בלבד, והתייחס גם למשמעות של יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה.

חברי ארגון "האמת שלי" בשבדיה. צילום: ארגון "האמת שלי"

 
בנוסף, הציגה המשלחת את פעילותה במאבקה כנגד הדה לגיטימציה לישראל ואת פרויקט "מגינים אנושיים" אשר מציג עדויות מתועדות של חיילי מילואים המתארים את השימוש הציני שעושים ארגוני הטרור באוכלוסיה אזרחית כמגינים אנושיים כדי להוציא לפועל פיגועי כנד חיילים ואזרחים. מדובר במסע מאתגר במיוחד לאחת המדינות הכי אנטי ישראליות באירופה דווקא בשבוע בו במיליון אזרחי ישראל ישבו במקלטים, ולנסות לגייס שם תמיכה והבנה למהלכיה של מדינת ישראל.
 
מנכ"ל ארגון האמת שלי אביחי שורשן: "גם ביום הכי ישראלי בלוח השנה, אל לנו לשכוח את אחינו ברחבי העולם. ההיענות, ההקשבה והצמא לשמוע עוד ועוד רק המחישה לנו את הצורך והחובה שלנו כאזרחים ישראלים וכחיילי מילואים לחבר את יהודי התפוצות ליום הזיכרון. בד בבד - אל לנו לוותר גם על הסברה ישראלית עולמית שתבהיר לעולם כולו את צדקת מאבקנו על הארץ הזו, ויום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הוא נקודת ציון במסע הזה. האתגר האמיתי הוא לפעול לא בקרב "הקהל הביתי", אלא להגיע דווקא לשבדיה האנטי ישראלית על מנת להביא לשינוי אמיתי של יחסה לישראל".