בג"ץ בהחלטה נדירה ביותר, הורה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי לא לגזור את דינו של ריאד רושרוש, שהורשע בהריגת תהילה נגר ז״ל, וזאת עד שיכריע בעניין ההסדר אליו הגיעו הצדדים לפיו רושרוש הודה והורשע כאמור בהריגה.
המדינה בתגובתה לעתירה ביקשה לדחות את העתירה כיוון שמדובר ב"בקשה חריגה וקיצונית באופיה". הפרקליטות טוענת כי הסדר הטיעון נחתם עקב החשש כי הנאשם יזוכה זיכוי מוחלט. משפחתה של תהילה נגר ז"ל הגישה לפני כשבוע עתירה לבג״ץ נגד פרקליטות מחוז צפון, פרקליט המדינה, היועמ״ש, בית משפט המחוזי בנצרת ונגד בן זוגה ריאד רושרוש באמצעות עו״ד אפרים דמרי.

בעתירה דרשה המשפחה, באמצעות עו"ד אפרים דמרי, שבג"ץ יורה לפרקליטות לחזור בה מהסדר הטיעון שנחתם עם רורשרש לפיו סעיף האשמה יופחת מרצח להריגה בלבד וכי הפרקליטות לא תבקש למעלה מ-20 שנות מאסר במסגרת הטיעונים לעונש. 

העתירה הוגשה בעקבות הסדר הטיעון בו הורשע רושרוש בהריגת נגר בלבד ולא ברציחתה. כמו כן, דרשה המשפחה כי יוצא צו ביניים נגד בית המשפט המחוזי בנצרת האוסר עליו להמשיך בניהול התיק עד להכרעת בג"ץ בעניין. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת אישר בפברואר האחרון את הסדר הטיעון, שבעקבותיו הורשע רושרוש בהריגת תהילה ז"ל. 

 משפחתה של תהילה נגר ז"ל. צילום: פלאש 90
משפחתה של תהילה נגר ז"ל. צילום: פלאש 90


כזכור, גופתה של נגר (31), נמצאה בצידי הדרך בכביש 90, סמוך למושבה מגדל. רושרוש, תושב כפר מע'אר הואשם ברצח. על פי כתב האישום, הוא רוצץ את גולגולתה באבן וגרם למותה. מהחקירה עלה כי המנוחה יצאה לילה קודם לכן לבילוי יחד עם בן זוגה, שאותר באותו הבוקר במקום עבודתו שבכפר עילבון, לאחר שבחיפוש ברכב שבו נהג אותרו סימני הדם של נגר ז"ל.

הנאשם נעצר והובא לחקירה, אך לא שיתף פעולה עם השוטרים ובחר לא לענות לשאלות חוקריו לאורך כל תקופת מעצרו. מחקירה אינטנסיבית עלה כי הנאשם והמנוחה ניהלו מערכת יחסים רומנטית במשך שנה וחצי, וכי במהלכה נהג להכותה ולהשפילה, אך נגר ז"ל הקפידה לשמור על כך בסוד והמשיכה להיות עמו בקשר. הנאשם אף איים על המנוחה לבל תספר לאיש על המכות, אחרת יפרסם ברבים תמונות אינטימיות שלה שברשותו.

  

יש לציין כי בפרקליטות הסבירו כי הסדר הטיעון המקל נבע מ"קשיים ראייתיים אשר היו עלולים להוביל לזיכויו המוחלט של הנאשם, וכי ההחלטה התקבלה בחרדת קודש ומשיקולים ענייניים גרידא".