פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לפני זמן קצר בקשת עיכוב ביצוע של פסק הדין שניתן נגד הדס שטייף בפרשת נתן זהבי. כזכור, בית משפט השלום בתל אביב חייב את כתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף לפצות את זהבי ב-390 אלף שקלים על רקע סדרת פרסומים נגדו. בית המשפט השלום קבע כי כל 13 הפרסומים מהווים לשון הרע ולשטייף לא עומדות ההגנות הקבועות בחוק. הכוונה בהליך עיכוב ביצוע היא שהחלטת בית משפט השלום לא תיושם עד לקבלת פסק הדין בערעור בית המשפט המחוזי.

למרות שזהבי תבע את שטייף אישית בלבד ולא את גלי צה"ל, בחרה הפרקליטות לייצג את שטייף בהליך. לאחר ששטייף הפסידה בו, פורסם ב"הארץ" כי הפרקליטות תגיש ערעור ובקשת עיכוב ביצוע, אולם המדינה תדרוש משטייף לשלם כ-50% מסכום התביעה בגין הפרסומים שביצעה ברשתות החברתיות שלא במסגרת התחנה הצבאית.
אולם מהודעת הפרקליטות כעת עולה כי המדינה תישא בכל עלויות פסק הדין. "יתבקש כבוד בית המשפט לעכב את ביצוע תשלום הוצאות המשפט בנפסקו בתיק זה, ומאחר שהמבקשת (שטייף, א"ג) מיוצגת על ידי המדינה, לפיכך העיכוב המבוקש בתשלום הוצאות פסק הדין איננו כרוך בסיכון כלשהו עבור המשיב (זהבי, א"ג)".

"המדינה מתייחסת לפסק הדין כאילו הוא לא ניתן". זהבי. צילום: אלוני מור


הפרקליטות מוסיפה כי "חזקה היא כי המדינה תקיים אחר פסק הדין שיינתן על ידי בית המשפט, ותישא בתשלום שייפסק, אם ייפסק". מדברים אלו עולה כי בכוונת המדינה לשאת בכל הוצאות המשפט. גורם בפרקליטות אמר ל"מעריב און-ליין" כי רשמית אמנם הפרקליטות נושאת בכל עלויות התביעה, אך ישנה הסכמה בפרקליטות כי שטייף תחזיר למדינה כ-50% מהוצאות המשפט. יש לציין, כי הסיכויים שבית המשפט יקבל את בקשת עיכוב הביצוע נמוכים למדי.

עו"ד ליאור אפשטיין, המייצג את זהבי, מסר בתגובה כי "מצער שבמקום לקרוא את פסק הדין ולהפנים את לקחיו על מנת שהתנהגות כזו לא תוכל להמשיך ולפגוע באזרחים, או לפחות להתנצל בפני זהבי על כך שרדיו ציבורי פרסם בנסיבות כה חסרות מקצועיות אשמות חריפות כלפיו ולשווא, בוחרת המדינה להמשיך ולטבול בזירה באופן שהיא מבקשת לעצמה לשנות גם את הכללים וגם את שיווי המשקל של המשפט האזרחי, כאילו ההתנהגות הבלתי נתפסת ואשר חסרת כל בסיס או מהימנות עיתונאית היא אינטרס ציבורי וזכויותיו של נתן זהבי ושמו הינם חסרי ערך".
לדברי אפשטיין, "גברת שטייף בחרה לבזות את מעמד הקראת פסק הדין ונטשה את האולם בזעם, מכאיבה עוד יותר העובדה שהמדינה מתייחסת לפסק הדין כאילו הוא לא ניתן".
מפרקליטות המדינה לא נמסרה תגובה.