ביום ראשון השבוע בשיאו של סבב הלחימה האחרון מול ארגוני הטרור ברצועת עזה נורה טיל נ"ט אל עבר רכבו של משה פדר ז"ל. כעת מתברר כי עוד בטרם אירע המקרה נידונה האפשרות לסגור את הציר לתנועה כפי שנסגרו אזורים אחרים בקרבת הגבול לרצועה, זאת בעקבות התראה שהייתה בידי הצבא על אפשרות של ירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל או רכבים אזרחים. לבסוף הוחלט להשאירו פתוח בשל חשיבותו כציר תנועה מרכזי. בימים שחלפו מאז החל צה"ל בהקמת מכשול באזור שימנע פגיעות נוספות.



משה פדר. קרדיט: צילום מפייסבוק

 
מדובר צה"ל נמסר כי "כביש 34 הינו ציר עורק ראשי של עוטף עזה. סגירתו באופן רציף תיפגע בשגרת החיים התקינה בישובי הנגב המערבי. אזורים אשר חשופים לאיום, נסגרים בעיתות חירום ובהתאם להערכת המצב, וכך נעשה גם בסבב לחימה זה.

"בחודשים האחרונים, כחלק מהפקת לקחים מסבבי לחימה קודמים, מתקיים מאמץ לארגון המרחב באזורים מסוימים בעוטף עזה על מנת להתאים את המרחב לאיומים, ביניהם גם איום הנ״ט והירי הישיר. במסגרת מאמץ זה נעשות עבודות עפר והנדסה במרחב, סלילת צירים עוקפים, והסתרת צירים חשופים לירי. צה״ל לומד את האירוע ויפיק את לקחיו".


ב-2011 נורה טיל נ"ט לעבר נחל עוז ובעקבותיו בוצע ניתוח של אזורים פגיעים. גם הרכבת העוברת במקום תוכננה להיות ממוגנת לאור העובדה שהינה חשופה לאזור הרצועה, אך עקב העובדה שנבנתה בגובה לא ניתן היה לבצע זאת ועל כן היא נסגרת כל פעם שיש הסלמה.