בשבוע שבו מציינים בישראל את יום העצמאות ה־71 של המדינה, מבקשים ילדים וצעירים בעלי מוגבלויות להוכיח כי גם הם יכולים לצאת לעצמאות. ניקול אזיזוב (19) מאור עקיבא לוקה במחלה גנטית נדירה, שגורמת לאי־תפקוד של השרירים בגוף, ומתניידת בעזרת כיסא ממונע. היא בחרה להתנדב לשירות לאומי ומשמשת כיום כעוזרת הוראה בבית הספר הדמוקרטי בפרדס חנה. לדבריה, "מדובר בחוויה מעצימה, המאפשרת לי לקחת חלק שווה בחברה הישראלית".
 
ניקול חברה בעמותת "שמחה לילד", המפעילה מאות מתנדבים לליווי ולמתן כלים לילדים עם מחלות גנטיות כרוניות ונכויות. לדברי חמדת ברויאר רם כהן, המנהלת המקצועית של העמותה, "רוב הילדים בעמותה לומדים בבתי ספר רגילים, אך מתקשים לתפקד בחיי היומיום שלהם בגלל המוגבלות. לפעמים הם מרגישים בודדים. ב'שמחה לילד' הם יוכלו למצוא עוד ילדים או בני נוער שמתמודדים עם תחושות דומות. ביחד איתם ועם חונך אישי המלווה כל ילד, נפתחת להם ההזדמנות להתמודד עם האתגרים שהמוגבלות מזמנת להם, לגלות את הכוחות הקיימים בהם ולחלוק יחד את ההצלחות שלהם". 

"היה לי קשה לקטלג את עצמי כ'חולה'"

לירון מעודד (20) מתמודדת עם ניוון שרירים ומתניידת בעזרת כיסא גלגלים ממונע. לירון הצטרפה ל"שמחה לילד" בגיל 6. היא מסיימת בימים אלו שנה שנייה בלימודי תואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. לדבריה: "למדתי שאין דבר העומד בפני הרצון, ושעם אמונה בעצמי – אצליח להגיע למטרה".
 

מתן טבת, בן 28, מתמודד עם תסמונת נפרוטית - מחלה כרונית בכליות. הוא סיפר שבהתחלה לא רצה להצטרף לעמותה לילדים חולים. "היה לי קשה לקטלג עצמי כ'חולה'". לאחר שנה בעמותה הבין שהוא רוצה לשמש מתנדב. "בימים אלו אני מסיים שנה שלישית כרכז בעמותה, מלא בגאווה וסיפוק עצמי. היה לי כל כך חשוב לתת הכל למען הילדים, מתוך מקום שמכיר היטב את הצד השני ואמונה אמיתית שבאתי לסגור מעגל".
 
עו"ד רעות גולדמן, מנהלת אגף פיתוח משאבים: "בימים אלה עמותת 'שמחה לילד' מרחיבה את הפעילות וקולטת חניכים - בוגרים וצעירים וכן מתנדבים. כל מי שרואה עצמו מתאים אלינו ומעוניין לעבור תהליך אישי יחודי, וכן מתנדבים המעוניינים לקחת חלק חלק בחונכות אישית צרו איתנו קשר דרך אתר העמותה. מדובר בחוויה עוצמתית וערכית".