ארבעה אסירים משוחררים בשיקום נהרגו היום (חמישי) לאחר שמיניבוס התנגש בגדר בטיחות בכביש 443, סמוך לצומת שילת לכיוון ירושלים. ההרוגים מצאו את מותם בתאונה הקטלנית כשהיו בדרכם חזרה מאירוע שהתקיים בחוף הים ביום החופשי שלהם. חובשים ופרמדיקים רבים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי ל-14 נפגעים, מהם ארבעת ההרוגים, אחד במצב בינוני ותשעה במצב קל. כל הנפגעים באירוע הקשה הם גברים כבני 40, כאשר הפצוע באורח בינוני פונה לתל השומר, שני פצועים קל פונו לאסף הרופא ושישה פצועים קל פונו לשערי צדק. הנהג עצמו, בן 44 מירושלים, עוכב לחקירה.


עדת ראייה סיפרה בגל"צ כי "הרכב עלה על מעקה ההפרדה. היינו צמודים אליו, ופתאום ראינו בני אדם מתעופפים וחלקים מתעופפים, והרכב המשיך עוד מספר מטרים בקו ישר. מיד הרמתי טלפון למשטרה".
דוד קריספל מאיחוד הצלה מדווח מזירת התאונה. צילום: דוברות איחוד הצלה


תאונת הדרכים סמוך לצומת שילת. צילום: דוברות איחוד הצלה


חובש רפואת חירום במד"א, דניאל דובינקי, שחלף במקום בזמן התאונה סיפר כי "מדובר בתאונה מזעזעת. כשחלפתי במקום הבחנתי ברכב הסעות שאיבד שליטה, התנגש בגדר ההפרדה והמשיך עשרות מטרים בנסיעה בצמוד לגדר. ברכב נסעו כ-13 נוסעים. הזעקתי כוחות גדולים למקום והתחלתי במיון ראשוני של הנפגעים. בתוך הרכב נלכדו 2 גברים בשנות ה 40 ומחוץ לרכב נמצאו 2 גברים נוספים גם הם בשנות ה-40. ארבעתם היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעה רב מערכתית קשה. מצבם היה אנוש ובתוך זמן קצר הפראמדיקים שלנו שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה".

עוד אמר, כי "תשעה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מחבלות בבטן ובראש ומצבו הוגדר בינוני והשאר נחבלו בגופם ומצבם הוגדר קל". דוד קריספל, מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה, אמר כי "מדובר ברכב הסעות שהתנגש בגדר הפרדה ונבלם בחורשה בצד הדרך. למרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותם של ארבעה מנוסעי הרכב. כמו כן, בזירת התאונה הוענק סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים בינוני קשה וקל שלאחר מכן פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים".
כתוצאה מהתאונה נחסם כביש 443 לתנועה מצומת גמזו לצומת מתקן אדם, שוטרים נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. נסיבות האירוע נמצאות בחקירה.