שבוע בלבד אחרי סבב האלימות האחרון ברצועת עזה, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים, מתכוננים במערכת הביטחון להפגנות השבועיות היום (שישי) מול רצועת עזה, הפגנות שייערכו על רקע שני אירועים סמליים ובעלי פוטנציאל גבוה להוביל להתדרדרות - יום הנכבה ויום שישי הראשון של חודש הרמדאן.



בהודעה שפרסם אמש הוועד העליון של צעדות השיבה הוזכר יום הנכבה והמארגנים קראו להמונים להגיע למוקדי ההפגנות הקבועים. הוועד העליון קרא לציבור להגיע אל מחנות השיבה בחמשת המוקדים הקבועים ליד גדר המערכת, ולציין את יום הנכבה ה-71 בפעילויות שונות. "עלינו להעביר מסר לישראל ולקהילה הבינלאומית, לרגל יום הנכבה, כי לא נשכח ולא נסלח", נאמר בהודעה, והוועד קרא גם ליום שביתה כללית ברצועת עזה ב-15 במאי, יום הנכבה עצמו.



במקביל לכך, העיתון הלונדוני "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח אתמול כי ישראל הזהירה את חמאס כי אם בזרוע הצבאית של הארגון ימשיכו בפיתוח טילי קרקע-ים, היא תשוב למדיניות החיסולים הממוקדים, כיוון שהדבר משנה את מאזן הכוחות באזור. עוד נאמר בדיווח כי ישראל התייחסה גם לטיל "באדר 3" החדש שפותח על ידי הג'יהאד האסלאמי, שמסוגל לשאת 250 ק"ג חומר נפץ ולהתפוצץ 20 מטרים מעל מקום הנחיתה ולגרום לנזק גדול יותר.



אמש פרסמה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים שמרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 12 מיילים ימיים צפוי להיפתח היום מחדש. "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת התדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת", נמסר בהודעה, "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".