ב־23 בספטמבר 2011, על הבמה באו"ם, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתמש בנאומו במשפט "לט'ס טוק דוגרי". הגיע הזמן שגם עם תושבי הדרום יתחילו לדבר כך. 
 
ביום רביעי חגגנו 71 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל. מהבית שלי בדרום זה נראה יותר כמו עוד הפוגה במלחמת ההתשה שלא נגמרת כאן כבר שנים. הסבב הזה היה אינטנסיבי וקטלני מקודמיו: ארבעה הרוגים, ארבעה פצועים קשה, עשרות פצועים קל ומאות נפגעי חרדה, פגיעות ישירות בבתי ספר ובבתי חולים, רחובות נטושים מאדם ופחד ששלט בכל פינה.

הייתה תקווה לתושבים שהמחיר הכבד יביא הפעם לשינוי כיוון מהותי בתגובה של צה"ל, והאכזבה על כך שחמאס היה שוב זה שהודיע על הפסקת האש הייתה קשה לעיכול וסימנה את מה שעתיד לחזור על עצמו. קטונתי מלהציע חלופה צבאית, וגם לי אין פתרון - אבל אני מצפה שבמקום למרוח אותנו יתחילו לדבר איתנו דוגרי. 
 

# # #

אז בואו נדבר דוגרי ושכל השרים וחברי הקבינט יחסכו מאיתנו את הדיבורים על תגובות קשות של צה"ל ועל גיוס כוחות מילואים רגע לפני כניסה קרקעית, כשבפועל הצדדים מעבירים ביניהם תיקונים לטיוטת הפסקת אש.
 
בואו נדבר דוגרי ונגיד שהחיים בדרום הם בין סבב לסבב, ושהמרווח בין הסבבים רק הולך ומתקצר. 

בואו נדבר דוגרי ונגיד שחמאס הוא שמנהל היום את הסכסוך ומחליט על עוצמתו. 

בואו נדבר דוגרי ונגיד שעד שלא ייפלו טילים בתל אביב כלום לא ישתנה. 

בואו נדבר דוגרי ונגיד שלפעמים אנחנו מפחדים לפחות כמו הילדים שלנו.

בואו נדבר דוגרי ונגיד שהילדים שלנו, שגדלים לתוך המציאות הביטחונית הזאת, יצטרכו טיפול פסיכולוגי במשך כל חייהם. 

בואו נדבר דוגרי ונגיד שמלחמות לא טובות לפוליטיקאים. בימים הראשונים הם מקבלים מחיאות כפיים, ואלו מתחלפות תוך זמן קצר בקריאות בוז וצניחה
באהדה. 

בואו נדבר דוגרי ונגיד שהפכנו להיות מדינה שיכולה, למרבה הצער, לספוג מוות של אזרחים, אבל לא יכולה להכיל מוות של חיילים.

בואו נדבר דוגרי ונגיד שכניסה קרקעית לעזה היא רק עניין של זמן.

בואו נדבר דוגרי ונגיד שהשנאה שהופגנה ברשתות החברתיות כלפי תושבי הדרום שהצביעו לבנימין נתניהו מסכנת אותנו כחברה לא פחות מחמאס. 

בואו נדבר דוגרי ונגיד שטוב שיש לנו זיכרון קצר.

בואו נדבר דוגרי ונגיד שיש דברים רבים טובים בדרום, ודווקא בגלל זה אסור להתרגל למציאות הזאת.