שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו הערב (ראשון) חשוד, תושב טובא זנגרייה בשנות ה-30 לחייו, בהרעלת שמונה נשרים ברמת הגולן. במשטרה מסרו כי "מדובר באירוע חמור של הרעלת בעלי חיים ומרגע חשיפת המקרה פועלת משטרת ישראל בסיוע רשות הטבע והגנים עם כל האמצעים שעומדים לרשותה לפענוח העבירה". מחר תבקש המשטרה את הארכת מעצרו, כשבמקביל החקירה נמשכת.

פקחי רשות הטבע והגנים, שהגיעו הבוקר לשטח אש נפח שברמת הגולן, מצאו במקום מראה קשה - גופותיהם של שמונה נשרים - שעל פי החשד הורעלו על ידי חקלאי מקומי. בנוסף לשמונת הנשרים נמצאו במקום שני נשרים בחיים שנפגעו מההרעלה בשלב זה מקבלים טיפול במטרה להצילם, ושועל ושני תנים. 



בחברה להגנת הטבע אמרו בעקבות המקרה כי "מדובר באירוע קשה שפוגע משמעותית באוכלוסיית הנשרים ברמת הגולן בתקופת הקינון", תוך שהם מציינים את מצבה הקשה של אוכלוסיית הנשרים ברמת הגולן, והמאמצים לשמר את הנשרים, שכמעט ונכחדו מהרמה - בין השאר באמצעות הבאת נשרים מספרד במטרה לשמר את אוכלוסיית הנשרים. 



"הרעלה היא אחת העבירות החמורות מבחינת השפעתן על חיות בר, ועל הנשרים בפרט. למרות זאת, החוק להגנת חיות הבר, אינו מאפשר למצות כראוי את הדין עם הפושעים, ובכך, למעשה, מפקיר את אוכלוסיית הנשרים בישראל, שנמצאת על סף הכחדה, אנחנו מקווים שמי שאחראי על העוול הנורא הזה, יישא במלוא חומרת הדין", ציינו. החקירה אודות המקרה מתנהלת ביחידה מרכזית ארז של מרחב כנרת במשטרה. 



ברשות הטבע והגנים אמרו כי ההרעלה זוהתה לפי מידע שהתקבל ממשדרים שהיו על גבי שלושה נשרים ממושדרים מתוך שבעה נשרים ממושדרים קבועים בשטח רמת הגולן. הנשרים הממושדרים הם שלושה נשרים שהובאו מספרד כחלק מפרויקט פורשים כנף, פרויקט המשותף לרשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וחברת חשמל למען אישוש ושמירה על הנשרים בישראל. שלושה נשרים ממושדרים נוספים ביקרו באזור מתוכם שתי נקבות המקננות במזרח הגולן .
אחד המורעלים, נשר A83, בקע בגרעין הרבייה בשנת 2006, שוחרר בכרמל ב-01/02/2009. עבר לגולן ומאז מתרבה שם, כנראה בן הזוג של אחת הנקבות הממושדרות.
נשר אחר הוא T78, נקבה ילידת 2016. היא הובאה בטיסת ארקיע בדצמבר -2016 מספרד, אוקלמה ושוחררה בגמלא ב-20/01/2018. מהרט"ג נמסר כי הציפייה הייתה שבשנה הבאה היא תגיע לבגרות מינית ותתרבה.