השופט בדימוס עודד אל-יגון עורר סערה לאחר שפרסם פוסט בעקבות הופעתה של לינור אברג'יל בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. אברג'יל הופיעה בטקס כשהיא לובשת שמלה ארוכה ועוטה שביס על ראשה, כיאה לאישה נשואה שומרת מצוות. אל-יגון תקף את מארגני טקס המשואות על הבחירה במגישה שלובשת שביס, וכתב: "המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות". ב"חדשות 12" דווח היום (שישי) כי השופט בדימוס אינו מתנצל על דבריו.



עוד כתב אל-יגון, כי "שמלתה ההדוקה מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל, זאת כדי לשמח את לבם של אחינו החילונים, וכנראה גם כדי ליצור אווירה של אחדות בעם".

"לשמחת לבי האיש שהניף את דגל המדינה, עטה על ידיו כפפות צחורות", כתב אל-יגון והוסיף: "אני מניח שביקש להגן על עצמו מפגע וצרה, ואני חושב שאולי ביקש בדרך זו לאותת לצופים ולהעביר אליהם את תחושותיו על מה שקורה לדגל הזה, ועל הכיוון שאליו הוא מתנופף בשנים האחרונות.
אולי אחזור לצפות מאוחר יותר, כדי לדווח לסרבני הצפייה האחרים".

 


רבים יצאו להגנתה של המגישה. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה לדברים ואמרה: לינור, השביס שלך הוא כתר המורשת על ראשך ועל ראשנו. את  מייצגת את הטוב והיפה בחברה שלנו ואני פשוט גאה בבחירה בך!  את ואביב, מנחי הטקס, בשילוב עם המשיאות והמשיאים והמשתתפים בתוכנית האמנותית, מהווים ייצוג מרשים של פסיפס החברה הישראלית בכללותה. צר לי על כאלה שמדברים גבוהה גבוהה על קבלת האחר אך בפועל כל שהם חפצים הוא לשמר את האליטות, אליהן הם משתייכים,  ובכך להמשיך ולפלג את העם שלנו. טקס המשואות ימשיך לייצג את הביחד הישראלי על כל גווניו. לינור, אני גאה בך ואוהבת אותך".

גם ברשות השופטת התייחסו לדבריו של השופט בדימוס ומסרו בתגובה כי "מדובר בהתבטאות מבישה ואומללה של שופט שלום בדימוס שפרש לפני כ- 13 שנים ממערכת בתי המשפט ומערכת בתי המשפט מתנערת ממנה מכל וכל".

חברת הכנסת  פנינה תמנו-שטה גם לא נותרה אדישה והגיבה לדבריו של השופט: "מאחורי הביקורת הארסית נגד לינור אברג'יל מסתתרת התנשאות גדולה, שלא לדבר על כפייה הפוכה, של אלה הלא סובלים את הדת. אזכיר, היהדות היא של כולנו, דתיים חילונים כאחד". 
 
"לצערנו, המבקרים את אברג'יל חושבים לעצמם וטועים בגדול, שכאן בישראל יש מקום בקדמת הבמה הראשית רק לנשים חילוניות, כאילו רק החילוניות היא נאורה, מתקדמת ופתוחה", אמרה הח"כית. "כמי שגדלה בבית דתי, אני גאה באימי ואחיותיי שהולכות עם כיסוי ראש. אין שום מקום לאמירות פוגעניות מסוג זה. לינור היא קודם כל אישה חזקה ומעוררת השראה בעבור רבות ולכל אישה ולכל אדם יש זכות לבחור את הדרך שלו. והכי חשוב, נזכיר לכל המבקרים, המצקצקים והמלגלגים על כיסוי הראש של לינור - לכל אחד ואחת, לא משנה המראה, המוצא, המין/הנטייה והדת בחברה הישראלית, יש מקום בטלוויזיה שלנו בפרונט הישראלי. כן כן סביב מדורת השבט".

ראש לשכת עוה״ד, עו״ד אבי חימי, גינה את דבריו של השופט בדימוס עודד אל-יגון: "אני מגנה בתוקף את דבריו של השופט בדימוס עודד אל-יגון.
דבריו הם הבל ורעות רוח שמתאימים למשטרים חשוכים ואפלים. "התרבוש רב הקומות" אותו חבשה עורכת הדין לינור אברג'יל הוא כתר. לבושה - עטוי פאר והדר. בישראל 2019 אין מקום לאמירות מהסוג הזה, ואני מצפה להתנצלותו הכנה של השופט בדימוס אל-יגון בפני אברג'יל. לינור היקרה, לשכת עורכי הדין והעם כולו מחבקים אותך ואוהבים אותך".