שלשום התברר שחוסר המקצועיות השתלט על מערכת החדשות של גללי־צה"ל. במהדורות של השעה 14:00 ו־15:00 דווח כי "מעריב" בדרך לשינויים מהותיים. תגובה לא התבקשה מבעלי העיתון ועורכיו. אז מה אם מדובר ביחידה צבאית שחייבת לעבוד על פי חוק ולפי פקודת העיתונות. אם אפשר לסגור חשבון עם מישהו, אז יאללה קרחאנה. זו הרי מורשת הקרב שהנחילה שטייף לחיילים המיותרים ביחידה המיותרת.



השרלטנים בגרוש התבססו על פרסום שקרי של נתי טוקר, מאכער ב"דה מרקר" של קבוצת "הארץ", שאני מודע לפעילותו ומגדיר אותה כסחורה סוג ז', ואותו כסמרטוט שבאמת מחזיק מעצמו גורם בשוק. תכלס הוא כלום ושום דבר, אבל כולנו צריכים להתפרנס ממשהו, אז גם לנתי המתוקי מותר. חבל שאינו משקיע את האנרגיה בטיפול בחמו, הרב בני רבינוביץ'. בניגוד למאכער טוקר, לא אשתכשך במים הדוחים של הביצה שבה שוחה הרב.



נראה לי שטוקר החליט שלקראת יום העצמאות חייבים להמציא סקופ שירצה את מעסיקיו ב"הארץ", ופרסם שקר - שוב, ללא תגובה הולמת כמתחייב בחוק - ומה יהיה יהיה. יפה שהוא אדם דתי וחדור אמונה שלפיה לשון הרע זה חטא. מתגברים על הבחילה, הוא הרי לא הדתי היחיד שמשקר, ועוד מעט כיפור, אז הוא בטח יצום בכוונה גדולה, ונמחל לו.



נתיל'ה, מאכער מתוק של כולנו, זה לא יקרה. לא תהיה מחילה. יהיה משפט שבו תתבקש להתגונן. אם תמצא שופט בישראל שיאמין שהפרסום שלך נכתב בתום לב, זה יהיה נס. יהיה משעשע לצפות בך מתפתל בכתב ההגנה, ובהמשך בבית המשפט. כי כך מתנהלים עם מאכערים מסוגך, שמתייחסים אל המציאות והחוק כהמלצה בלתי מחייבת. אנחנו כאן, מתוקי, כדי לספר את האמת. כן, גם עליך. נשתמע, יהיה יופי.



הטור המלא של רון קופמן ב"מעריב סופהשבוע"