האם איראן תצלצל? הבית הלבן העביר אמש מספר טלפון אליו האיראנים יוכלו להתקשר ולדבר ישירות עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כך פורסם אמש ב-CNN. כזכור, טראמפ פנה בפומבי לאיראן ואמר ביום חמישי "אני רוצה לראות אותם מתקשרים אליי". 

הבית הלבן העביר את המספר דרך שווייץ, וביקש מהמדינה לחלוק אותו עם האיראנים, במידה וירצו לדבר ישירות עם טראמפ. גורמים בבית הלבן אומרים כי כוונתו של טראמפ לדבר עם האיראנים הינה אמתית, וכי לא מדובר בהתרסה.  

עוד אמר טראמפ ביום חמישי האחרון כי עימות צבאי עם איראן הוא "אפשרי", תגבר כוחות צבא אמריקאיים במזרח התיכון ודיווח כי המשטר האיראני הורה לשלוחיו לבצע פיגועים נגד יעדים צבאיים אמריקאיים באזור. 
 
"יש בידינו מידע על האיומים שלהם ואנחנו חייבים ביטחון לארצנו ולמדינות נוספות", אמר טראמפ בבית הלבן. כשנשאל על ידי כתבים האם יש עימות צבאי עם טהרן אפשרי, השיב: "אני מניח שאפשר לומר זאת. האם זה לא כך תמיד? אני לא רוצה להגיד לא, אך אני מקווה שזה לא יקרה. יש לנו את אחת הספינות החזקות ביותר בעולם שם מחומשת היטב, ואנחנו לא רוצים להיות חייבים לעשות דבר".

ההחלטה האמריקאית לתגבר כוחות צבא במזרח התיכון מבוססת בחלקה על מידע מודיעיני לפיו המשטר האיראני הורה לשלוחיו לתקוף את הכוחות האמריקאים באזור, כך דווח הלילה ברשת NBC.

המודיעין מראה כי בכיר איראני דן בהפעלת ארגונים הנתמכים על ידי טהרן על מנת לפגוע באמריקאים, כך אמרו לרשת שלושה בכירים אמריקאים. בין האיומים הספציפיים שצבא ארה"ב עוקב אחריהם: ירי טילים על ידי ספינות איראניות קטנות במפרץ הפרסי, פיגועים בעיראק על ידי מיליציות שיעיות שאומנו על ידי איראן ופיגועים נגד ספינות אמריקאיות על ידי המורדים החות'ים בתימן.