אז נגמר הסבב, ומחכים לסבב הבא, והוא יגיע. שוב הורדנו לחמאס נדל"ן, וקולקציית האפסים מנסה לשכנע אותנו, הפלבאים, שניצחנו במערכה, שצה"ל הוא מהטובים בצבאות העולם, ובכלל אנחנו אימפריה שחוגגת 71 שנות עצמאות.
 
אז מה עשינו בעזה? השמדנו אמל"ח, מטות של טרור, בסיסים של קומנדו ימי ועוד שטויות. רגע, אז מה עשינו שם במרץ האחרון? סתם ירינו על דיונות, ובזבזנו מיליארדי שקלים על תצוגת הנפל הזו? ומה נעשה בסבב הבא? כמה עוד אפשר לרמות את הציבור כאן ולא לומר את האמת: מדובר בכנופיות, אנחנו לא יכולים להתמודד איתן, נקודה.
 
החלק היפה בסאגה העצובה הזו הוא שאף אחד לא מדבר עם הציבור. זה כבר לא ימין־חזק־מנצח־נקודה. כולם אילמים. שרים לא יורדים לדרום, כי הם פוחדים, וזה לגיטימי לפחד. לעוטף עזה אין העוצמה שיש לכיפעלך, עם לובי קדוש שמגן על עוצמת העם היהודי; אין להם מועצת יש"ע שתאיים על השלטון, אין להם נוער גבעות שיבצע פעולות תג מחיר. אין להם כלום. בקושי יש להם מיגון, הם הרי לא איו"ש שישקיעו בהם, אין כיפעלך על הראש, אז הם נידונו לחיים קשים. זה מה יש.
 

ב־20 שנות טרור עזתי לא השקיעו בעוטף עזה את הכסף שמשקיעים בחצי שנה בפיתוח יו"ש. זה לא מונע מהכיפות לספר לנו סיפורים שהם מגינים בגופם על תושבי תל אביב. והשקר הזה כבר הפך לדיבר ה־11 אצלנו, והכל בסדר, ממשיכים איתו עד השקר הלאומי הבא.
 
ברור שאין פתרון צבאי למצב. אם היה כזה, היה ממומש לפני 15 שנה. הלובי העצום של יו"ש מדבר על בנייה, כאשר 65 ק"מ משם נהרגים אזרחים מרקטות פרימיטיביות. העולם בכלל, ומדינות ערב בפרט, מתעלם מהמצוקה של אוכלוסיית עזה. מה יהיה שם בעוד עשר שנים? מה הפתרון שמציע העולם? חוץ מקשקושים על נמל, כאילו זה נס?
 
במקביל, האירוניה כאן בהכלה כדי לקיים את היורו־וויז'ה קובעת שיאי צחוק. גועליציה שמתבססת על חניוקים וכיפות דואגת למופע מוזיקלי שמעניין בעיקר את הלהט"ב באירופה. אבל לשיר זה סבבה, זה פותר המון מצוקות, כנראה. 
 
# # #
 
הסבב חשף אותנו שוב לילד של כולנו, יאיר העלוקה, שאינו עובד ויש לו הפנאי לפרסם פוסטים שקריים. את אביו הוא מגדיר כראש המרד בהתנתקות שהשמאל הביא עלינו. המציאות שלפיה הליכוד יזם את ההתנתקות, ואבא "ראש המרד" הצביע בעדה ארבע פעמים, אינה מעניינת את הילד. 
 
אני כבר מייחל לנאום הבא של בנימין נתניהו, שבו ידרוש מהטיפשורת להפסיק להתעלל בבני משפחתו. כי רק לילד מותר לשקר הפקר־הפקר פטרושקה. אני באמת מקווה שהוא לא מעורב בכינון הממשלה הבאה ובעיצוב המדיניות. אבל מה זו תקווה? בסך הכל שיר.
 
# # #
 
השבוע התפרסם דוח מבקר המדינה. קראתי בו רק פרק אחד שעניין אותי: ההתארגנות למשחק שלא התקיים בין ישראל לארגנטינה ביוני 2018. אין חוק שלא הופר שם, אין תקנה שלא בוטלה בידי משרד הספורט. אז מה? המבקר יוקע כשמאלן שלא תומך בשלטון הימין, ובזאת תסתיים הסאגה. 
 
אולי הליכוד צודק בכך שלא צריך ביקורת. לא חבל על כל הניירות ועל העבודה של חוקרי משרד המבקר? הרי אף אחד לא מתייחס ברצינות לממצאים, אז בשביל מה זה טוב? 
 
# # #
 
יואו איזה יופי, בזמן שאני כותב את השורות האלה - אזעקה בתל אביב. מה עושים? עומדים דום או רצים לחדר המדרגות? נגמרה הפסקת האש? די שאבאב, הגזמתם. אבל זה נגמר מהר מדי. אפילו לא הספקתי לחשוב על הצדיק הקטן בבית הספר. "תקלה", הודיעו. מתברר שחיילת לחצה בטעות על מתג ההפעלה של המערכת. אז למה כועסים על העראבר שלחץ "בטעות" בעזה על מתג הפעלת הטיל שחיסל בית בשרון ופצע את הדיירים?
 
קורה, טעויות תמיד קורות כשיש מתגים בסביבה. אם אני הייתי בחדר של המתגים, היו שם טעויות פעם בשעה, וגם זה רק בגלל הפסקות עישון שהיו מוציאות אותי מהחדר לחצי מהזמן, קללל. 
 
יש לנו הרבה טעויות ברזומה לאורך השנים. כאשר צפיתי בכתבה על ההכנות ליורו־וויז'ה, הפנמתי שהמערכת אמורה להפעיל 41 במות שונות. ברור שהתפעלתי מהכוונות, אך מאחר שסיקרתי לא מעט אסונות כאן, נכנסתי להתקף חרדה קל. 41 במות? לא קצת שאפתני החלום הזה? לא למדנו כלום מהתפרקות החללית "בראשית" ברגע האמת?
 
מאחר שיש שם קוליסות של שתי טונות ליחידה, זה אפעס קצת מפחיד. אף שאני מתעב את האירוע ברמה המוזיקלית, הבטחתי לעצמי שאצפה בו, כי אולי יהיה איזה שיא לרגש. בכל זאת, אדרנלין זה יופי של חומר משפר תחושה. 
 
משהו חייב לקרות, כי הרי אצלנו מוציאים שם רע לחלטורה בכל דבר, כמו החיילת שמפעילה מתג אזעקה. אולי איזו אזעקת אמת מכיוון עזה, ולראות את כל הג'מעה בורחת - יהיה שוס. לאן בדיוק יברחו אלפי אנשים? יש להם רק דקה ורבע בערך, אבל זה יצטלם יופי, אני משוכנע.
 
# # #
 
ישבנו עם החבר'ה בפרלמנט הרגיל, העליתי את הנקודה לדיון, וכולם סיכמו שאני טינופת. רק רוברט, שכרגיל היה עסוק בטלפון, פלט מילה אחת: "הלוואי". זה חבר אמיתי. ברזי, שהתחפש ללאומן, אמר שלא יקרה כלום, ושנפסיק עם הציניות. הוא שכח שבמהלך מבצע "גן סגור", הוא לא הפסיק לשאול אותי על מי יורים בדיוק, ואיך זה שהעראבר שהיה לו את הרכבת בכוונת לא דפק טיל בקטר. האמת, מי הדביל ששלח רכבת לאזור לחימה? אין בקרה על תנועת הרכבות?
 
דווקא הרכבת שכנעה אותי שהכל פארש. כי אם זו הייתה מלחמת אמת, הרכבת כבר הייתה שלד מפויח. אבל הבטיחו אצלנו שעכשיו ירימו קיר גדול עד השמיים שימנע מצלפים לפגוע בתנועה מעבר לגבול. איך לא חשבו על זה קודם? מתברר שכן חשבו, אבל הקיר עולה 40 מיליון שקל, ומשרדי האוצר והתחבורה רבו מי יממן, כאילו זה עייסק פרטי של אבא שלהם. אז נהרג אדם שחנה עם רכבו מפגיעת טיל קורנט, אבל לעת עתה חסכו 40 מיליון שקל. תנו בכפיים לממשלה, איזה יופי היא מתפקדת. 
 
# # #
 
אגב כסף, שר המדע שלנו אופיר אקוניס התגאה השבוע שהממשלה תתמוך בפרויקט "בראשית 2" בסכום עצום של ח־מ־י־ש־ה מיליון דולר!!! וואו, לא להאמין איזה כסף גדול זה. רק שהפרויקט יעלה 200 מיליון דולר. אבל אקוניס קנה לבוס שלו, ביבי, זכות לנאום בעת הנחיתה - אם תהיה. זה סדר העדיפויות כאן. חיי אדם זה פארש, כי חוסכים, אבל משקיעים כמה גרושים בתדמית. 
 
# # #
 
מתברר שחיים כאן כבר תשעה מיליון אנשים. זה קצת הרבה יותר מדי לארץ שיכולה להכיל חמישה מיליון גג. אבל הקטע המצער בסיפור הזה שעלול להסתיים כמו "משחקי הכס" - שבעוד 30 שנה יהיו כאן 15 מיליון תושבים. איפה בדיוק? אנחנו הולכים לכבוש את מעלה המלך? יש לנו דרקון סודי? איפה בדיוק יהיו כאן עוד שישה מיליון?
 
עוד קטע עצוב בשנתנו ה־71: כ־4.5 מיליון תיירים באו לפה. למה??? הרי עושקים אותם כאן על כל צעד שהם עושים. מדוע שלא ייסעו לעקבה? חדר במלון שם עולה רבע כסף, השירות מדהים, וכל מי שגונב - משפחתו פוגשת את החרב של המלך. לא יותר עדיף? נורא צפוף פה עם 3.5 מיליון כלי רכב. אנחנו לא בנויים לזה, כי כבר אין היכן לסלול כבישים. אגב, בעוטף עזה התנועה ממש דלילה יחסית למרכז הארץ, כי האזור לא מעניין את אף אחד. הוא לא מספיק קדוש. 
 
על אף המצב, תוחלת החיים סבירה כאן. גברים מגיעים ל־80 שנה בממוצע. לא ברור איך, אבל זו עובדה. שפטל אומר לכם שזה משום שמערכת הבריאות מדהימה כאן, ואולי הוא צודק. הוא גר בקיסריה, סוג של שכונת עוני ששם לא זרוקים קשישים במסדרונות. תארו לכם מצג שווא שלפיו כן הייתה לנו מערכת בריאות נורמלית, ואז אפשר היה לחיות כאן קל עד 90 שנה בממוצע. אבל זה לא טוב למשק שקשישים יאריכו ימים, ללא תפוקה ותשלום מסים. 
 
מה אתם רוצים, שכל המדינה לא תעבוד, ואם תעבוד אז רק בשוורצע־געלט? אוקצור, זה אינטרס של המדינה להעלות את גיל הפרישה ל־75 שנה, וחודשיים אחרי אנחנו צריכים להתפגר, כי בביטוח לאומי ובקרנות הפנסיה אין מספיק כסף להחזיק אותנו. ובגלל שאנחנו ימין־חזק־שולט, כדאי שנתרגל את המציאות הזו. 
 
אסור לשכוח שאם אכן תחזיות הגידול באוכלוסייה יהפכו למציאות, אז רוב מוחלט בציבור יהיו חרדים וערבים, כי השמאל־מחבלו־פלשתינו שמשמיד את העם עושה סקס על פארש ולא מתרבה כפי שצפוי ממנו. אוקצור, היום שבו תהיה ממשלה של חרדים וערבים מתקרב. 30 שנה בהיסטוריה זה באמת כלום. תראו את ווינטרפל, מה קרה שם ב־16 שנים, תבינו הכל.
 
אני כ־ו־ל־י תקווה שנהניתם מחגיגות יום העצמאות. אני מפרגן לאומנים שדפקו מכה על הקופה הציבורית. הרי הצבענו לראשי ערים שיביאו לנו אומנים ותהיה סוג של תשואה על ההשקעה שלנו בארנונה, אז יפה ששמחתם בחגכם. 
 
צפיתם בטקס הדלקת המשואות? נהניתם מהנאום של ביבי־ג'ון־סנואו? צרחתם דרקריס בכל פעם שהתמונה הראתה את מירי רגב והקיסרית הגברת שרה? אז היה לכם כיף לראות את משפחת המלוכה של הצפון והמרכז. כי את המלך ביבי הדרום לא מעניין. אנחנו בסוף תקופת הדמוקרטיה ששלטה כאן, תיהנו מכל רגע. לי נראה שהכנסת ה־21 והממשלה ה־35 מעוניינות לבצר כאן שלטון מלוכני. מעניין אותי רק מי יהיה ימין המלך - הגמד החכם. אני הולך על הבן של, ואתם? 
 
# # #
 
פרקליטות המדינה הודיעה השבוע שלא תייצג את הדס שטייף בתביעת לשון הרע שהגיש נגדה תנ"צ גיא ניר, קצין מודיעין במשטרת ישראל. שטייף תיוצג בהליך המשפטי בידי חברתה עו"ד רוני אלוני. סוף־סוף מישהו בפרקליטות החליט בהיגיון שמדינה אינה חייבת לייצג עובדת מדינה על פעילות שלעתים אינה קשורה לעבודתה בגללי צה"ל. 
 
לפי פרסומים של הכתב לענייני משפט של "מעריב", אבישי גרינצייג, תנ"צ ניר סירב להסכם מחוץ לבית המשפט, שהיה אמור לפצותו במאות אלפי שקלים. הוא, כמו נתן זהבי, רוצה פסק דין נגד שטייף. העיתונאית הדגולה, שבית המשפט פסק נגדה בתביעתו של זהבי, וחייב אותה בתשלום של 30 אלף שקל פיצוי על כל אחד מ־13 הפרסומים שפרסמה עליו ברדיו וברשתות, מסתכנת בעוד פסק דין שתוצאותיו יושתו עליה. בתביעה נגד זהבי, מצא בית המשפט שמדובר בעבודה עיתונאית לקויה מיסודה. אם אכן כך יקרה גם הפעם, יהיה זה סופו של תא העיתונאיות, שהתחפש ליחידה לתפקידים מיוחדים, שמבצעת סיכולים ממוקדים נגד גברים בטיפשורת, בפוליטיקה ובארגונים נוספים.
 
חבל שבגללי צה"ל, יחידה צבאית, חוששים משטייף - שבעבר הורשעה במעורבות בהאזנת סתר לסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל - ומאפשרים לה להמשיך בתפקידה ככתבת לענייני פלילים. אילו מפקדי היחידה היו שואלים לדעתי, היו מעבירים אותה למחלקת תוכניות, ונותנים לה להגיש פעמיים בשבוע בשתיים לפנות בוקר את המשדר הנחוץ: ציפורי לילה מוטרדות. 
 
יש לי הרבה השגות - על בסיס מידע גולמי לחלוטין - מדוע תנ"צ ניר לא יכול להמשיך להיות מפקד במשטרת ישראל. אבל אני מקווה בשבילו שינצח את שטייף בתביעה המשפטית, לפני שתבצע עוד נזק בלתי הפיך באמצעות התחפושת שעטתה על עצמה כקולן של הנשים בישראל. 
 
אבל הדובדבן שבקצפת הוא תביעה נוספת של עו"ד אפי נוה, שאיתה מתמודדים שטייף והתחנה. בתביעה נחצו כל כללי היסוד של עיתונאות, כאשר נפרצו טלפונים אישיים של יו"ר לשכת עורכי הדין, ומידע שהיה בהם הופץ בציבור. האיש אינו צדיק כלל ועיקר, והוא מתמודד עם עניינים פליליים במקביל. אבל הוא לא היחיד שסבל מהפריצה הזו. היו גם גורמים עסקיים שמשרדו טיפל בעניינם וכמובן גורמים פרטיים. 
 
ללא שום קשר לתביעה שמתבררת, חייב הפצ"ר אלוף שרון אפק למנות ועדה בראשות קצין בודק, שתגיש מסקנות ברורות שיבהירו איך הגיעו מכשירי הטלפון לידיה של שטייף, מי ההאקר שפרץ אותם, מי שכר אותו ומימן את פעילותו, מי נתן את ההרשאה לביצוע הפעולה ובאיזו סמכות (מדובר כאמור באזרחית עובדת צה"ל וביחידה צבאית), מי היו שותפים להחלטה: מפקד גללי צה"ל, יועמ"ש היחידה, קצין חינוך ראשי, ראש אכ"א, הפרקליטות הצבאית, פרקליטות משרד הביטחון, פרקליטות המדינה וכו'), מי בדק ואימת את הממצאים - לפני שאושרו לשידור - והאם פורסם חלק מהמידע שהיה אצור בטלפונים, ברשתות החברתיות בידי מורשה. 
 
לא ייתכן מצב שבו בגללי צה"ל ייעשו מעשים שאינם מותרים בשום יחידה צבאית. לא ייתכן מצב ששטייף, עבריינית מורשעת כאמור, תשמש דוגמה ותדריך ו/או תטיל מרות ו/או תטיל מורא על חיילים בשירות סדיר, שמשרתים ביחידה ואינם יכולים להתמודד עם מעמדה וקשריה.
 
הפצ"ר חייב לפעול במהירות האפשרית, לפני פגיעה תדמיתית נוספת בתחנת שידור של הצבא. אולי אם יתקבלו הממצאים בזמן הקרוב, יבחן הרמטכ"ל החדש, רא"ל אביב כוכבי, את נחיצותה של גללי צה"ל במתכונתה הנוכחית. חייבים לקוות שהתחנה תופרט ותעבור לבעלים פרטי, ואז תוכל שטייף לפרסם את מרכולתה בכל שעה מצדי. רק שאת תביעות הדיבה יממן בעלים פרטי. כרגע גללי צה"ל היא בבעלות הציבור, שלא חייב לסבול את ההתנהלות הזו מצדה.
 
# # #
 
שלשום התברר שחוסר המקצועיות השתלט על מערכת החדשות של גללי־צה"ל. במהדורות של השעה 14:00 ו־15:00 דווח כי "מעריב" בדרך לשינויים מהותיים. תגובה לא התבקשה מבעלי העיתון ועורכיו. אז מה אם מדובר ביחידה צבאית שחייבת לעבוד על פי חוק ולפי פקודת העיתונות. אם אפשר לסגור חשבון עם מישהו, אז יאללה קרחאנה. זו הרי מורשת הקרב שהנחילה שטייף לחיילים המיותרים ביחידה המיותרת.
 
השרלטנים בגרוש התבססו על פרסום שקרי של נתי טוקר, מאכער ב"דה מרקר" של קבוצת "הארץ", שאני מודע לפעילותו ומגדיר אותה כסחורה סוג ז', ואותו כסמרטוט שבאמת מחזיק מעצמו גורם בשוק. תכלס הוא כלום ושום דבר, אבל כולנו צריכים להתפרנס ממשהו, אז גם לנתי המתוקי מותר. חבל שאינו משקיע את האנרגיה בטיפול בחמו, הרב בני רבינוביץ'. בניגוד למאכער טוקר, לא אשתכשך במים הדוחים של הביצה שבה שוחה הרב.
 
נראה לי שטוקר החליט שלקראת יום העצמאות חייבים להמציא סקופ שירצה את מעסיקיו ב"הארץ", ופרסם שקר - שוב, ללא תגובה הולמת כמתחייב בחוק - ומה יהיה יהיה. יפה שהוא אדם דתי וחדור אמונה שלפיה לשון הרע זה חטא. מתגברים על הבחילה, הוא הרי לא הדתי היחיד שמשקר, ועוד מעט כיפור, אז הוא בטח יצום בכוונה גדולה, ונמחל לו. 
 
נתיל'ה, מאכער מתוק של כולנו, זה לא יקרה. לא תהיה מחילה. יהיה משפט שבו תתבקש להתגונן. אם תמצא שופט בישראל שיאמין שהפרסום שלך נכתב בתום לב, זה יהיה נס. יהיה משעשע לצפות בך מתפתל בכתב ההגנה, ובהמשך בבית המשפט. כי כך מתנהלים עם מאכערים מסוגך, שמתייחסים אל המציאות והחוק כהמלצה בלתי מחייבת.
 
אנחנו כאן, מתוקי, כדי לספר את האמת. כן, גם עליך. נשתמע, יהיה יופי.