"איראן מהווה איום על האינטרסים האמריקאים מפני שהיא זורעת תוהו ובוהו במזרח התיכון, אך נקדם הזדמנות לנהל משא ומתן עם טהרן", כך אמר הבוקר (ראשון) מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו. הוא הוסיף בראיון ששודר ברשת CNBC, כי "ישנה עלייה בכמות האיומים המגיעים מאיראן" והוסיף: "אנחנו מסוגלים להגיב על כל פעולה התקפית מצידה של איראן". בהמשך דבריו ציין כי ארצות הברית מעבירה לאזור כמה סוגים של כלי נשק ואמצעי לחימה. 
מזכיר המדינה הוסיף: "אנחנו נוקטים בכל הפעולות האפשריות כדי להגביר את היציבות באזור עד כמה שניתן, אבל רוצים לוודא שיש לנו כוחות שיכולים להרתיע את טהרן - במידה וזו תחליט לפעול במזרח התיכון, באפגניסטן או תימן נגד האינטרסים שלנו". עם זאת, הוא הדגיש כי "למרות הנוכחות הצבאית שלנו באזור, אנחנו לא מחפשים מאבק ולא מתכוונים להתערב באחד". 
"המטרה שלנו היא שינוי בהתנהלות של ההנהגה האיראנית ולא מלחמה", הסביר בראיון, "אנחנו מקווים שהאנשים בטהרן יקבלו את מה שהם רוצים ואת מה שמגיע להם". הוא ציין כי "הכוחות האמריקאים הנמצאים בדרכם לאזור כבר היו בו בעבר, ולעיתים קרובות נמצאת שם גם נושאת מטוסים, אך הפעם הנשיא רצה לוודא שנהיה מוכנים להגיב בצורה הולמת על כל אירוע שעלול לקרות". הוא אמר כי "הכנתי דיונים דיפלומטיים, כך שלטראמפ יש אפשרות לבחור מה לעשות במידה והאיראנים יחליט החלטה גרועה". 

הדיפלומט הבכיר לא הרחיב לגבי הפעולות שהבית הלבן עשוי לבצע, במידה ותהיה התנגשות מסוימת עם טהרן, אך במידה וכזו תקרה - "לא נשב בחיבוק ידיים". לדבריו, נראה באיראנים אחרים לתקיפה שתבוצע על ידי כוחות שלהם או של ישות הנשלטת על ידם, שתפגע באינטרסים האמריקאים. "טראמפ היה מאוד ברור בנושא והדגיש שהתגובה שלנו תהיה בהתאם לכך", הדגיש פומפאו, "איראן היא הגורם המרכזי המערער את היציבות במזרח התיכון ואנחנו שואפים לשנות את זה".
האסטרטגיה העיקרית של וושינגטון בנושא הזה היא הסנקציות על איראן, שהובילו לזינוק של כארבעים אחוזים באינפלציה, לפי קרן המטבע העולמי. "הסנקציות מכוונות להנהגה האיראנית, והמטרה שלהן היא לגרום להם לשנות את ההתנהגות שלהם", ציין פומפאו, "הם מבינים את מחיר העיצומים על העם, ובזמן שהאזרחים סובלים הם ממשיכים להוציא כספים על מלחמות ברחבי העולם". הוא ציין: "הממשל בטהרן שלח כוחות לוונצואלה, והדבר אינו משקף את מה שהעם רוצה". 
למרות היריבות הארוכה בין וושינגטון לטהרן, מזכיר המדינה המשיך והדגיש כי ישמחו לקבל איתות מאיראן, במטרה לדון עימם על הקונפליקטים השונים. "אנחנו רוצים לקדם פתרון דיפלומטי בדרכי שלום לכל הבעיות ששוחחנו עליהם עד כה", סיכם, "זה הגיוני לגמרי".