פרק קשוח במיוחד של "חתונה ממבט ראשון" שודר אתמול, ושרדתי כדי לספר: הבית של אלון ודיקלה נראה כמו סצנה מסרט של היצ'קוק, עידו בעל כורחו מובל לקשר, אח של שירי מפוחד מהידיעה שלירן ישן בממ"ד והאיי רובוט של ליאור (זוכרים מי זה?!) רוצה להתנקש בשרונה. מזל שלפחות דודו וצוקית עשו לי קצת נחת אחרי 40 שנה במדבר.



1. אני לא יודעת אם ההפקה הזמינה את אלון ודיקלה למסאג' או שאלון פתח את כיסו בטעות. אבל השניים הגיעו למלון רעבים כמו ליהיא גרינר בהישרדות, וזה לא הפליא אותי - בבית של אלון אין מה לאכול חוץ מאת הלב. בעוד שדיקלה התמסרה לתהליך וגנחה מאושר על רקע העיסוי, אלון שיחק אותה עסוק כמו יזהר כהן בשבוע של הארוויזיון. העיסוי הזה היה מיקרוקוסמוס לכל הקשר שלהם. היא מתמסרת והוא - לא מזיז את הגבינה החמוצה שלו - כשבואו, הוא לא הקים מרכז רפואי חדש בראש פינה וגם לא פיענח את הרצח של תאיר ראדה. הבנו שאתה רוצה לקדם את העסק שלך בטלוויזיה, אבל מדובר בבית קפה שהדרמה הכי גדולה בו היא שמישהו חימם יתר על המידה את הרוזעלך. פרופורציות!





2. דיקלה מתבשלת בתוכה ויש על מה: הנסיעות והרעב ליחס ולאוכל מוחשי מביאים אותה לנקודות רתיחה. במקום להניף דגל אדום ולקבוע תנאים להמשך הקשר, דיקלה מתפוצצת בדרמטיות בנקודות שאלון הכי לא איתה. גם משברים צריך לדעת לנהל ודיקלה לא חזקה בזה, גם לא בלברוח בזמן. אלון לא האחד שלה. הוא לכאורה לא בנוי לקשר ואין לו את היכולות הבסיסיות הרגשיות וזה נוכח בחושה שלהם בכל רגע. גירוש יהודי ספרד נראה עדין לעומת האופן שהוא גרש את דיקלה אתמול והצילום המפחיד מחוץ לבית נראה כמו סרט של היצ'קוק. אני ממש ריחמתי עליה. באסה לחשוב שלפרטנר שלך אין לב.



3. מזל שיש לנו את צוקית ודודו שהכניסו מתיקות לפרק הקשה הזה. אחרי שצוקית הטמינה פתק באורך הגלות בתוך הכותל, ביקשה משאלה בגשר המשאלות וכמעט לקחה את דודו לקברי צדיקים - זה קרה! יש אלוהים בשמיים! דודו הקטן צלל למעמקי צוקית הפראית. פייר, לא התרגשתי ככה מאז ששחררו את גלעד שליט. לנצח אזכור את היום בו איבדתי את הבתולים שלי ואת הפעם הראשונה שצוקית ודודו עשו את זה. הייתה לי הרגשה שיקרה משהו אחרי שדודו אמר לצוקית בהקשר של הגלידה: "אם משהו טוב, אתה הולך איתו עד הסוף". מנחשת שהמשפחה שלו אתמול צעקה "ישש" מהבית. באמת שכולנו חיכנו לזה. לדעתי התחביב הזה של השואה הורס לו את הלבידו. פחות התעסקות במחנות ההשמדה - יותר התעסקות בהפצת הזרע ודודו בדרך הנכונה.



חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון. צילום מסך



4. מזל שאני לא הולכת לפסיכולוגים כי עם פסיכולוגים כמו יעל - לבטח הייתי משתגעת! הטיפול הראשון של אורטל ועידו היה מדכא כשברקע ניגנה מוזיקת שואה. אורטל אמרה מפורשות שעידו זה *לא* מה שהיא צריכה ובמקום לשחרר את הזוג הביתה לחיים ארוכים וטובים - הפסיכולוגית כעסה על עידו שהוא לא קורא בין השורות ושאורטל בעצם רוצה אותו. מהצד זה הרגיש שהוא עובר תהליך היפנוזה עם מטבע: "אורטל רוצה אותך… אורטל רוצה אותך..." בחייאת, אורטל רוצה אותו כמו שאני רוצה לעלות 6 קילו לקראת הקיץ. האיש צריך להסתובב עם תיבת תלונות כדי שהיא תוכל לשלשל בכל שעה פתק! הרי אתמול היא כעסה עליו שהוא לא עשה לה סיור בבית - מה הוא סוכן נדל"ן?



חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון. צילום מסך



5. מי שכן עשתה סיור בבית לאחיה זאת שירי, הפריכית האהובה עלי. אח של שירי שמת לראות את אחותו מתחתנת על אמת בעודו בחיים, הבין שלירן ישן בממ"ד ושאחותו נמצאת במלון 5 כוכבים מבלי לשלם עליו. שירי בשיא שלה! אוכלת מתענגת ובעיקר מתרגלת לחיים הטובים והנזירים לצד לירן. לירן חש מרומה, בצדק רוצה לדעת שהוא לא שורף את הזמן שלו ולבסוף יצא מהקשר עם ביצים קשות וחומות. הפסיכולוגית אוהבת את לירן כמו שאני אוהבת בורקס חם ומביטה אליו בהערצה מעוררת חשד. היא מעייפת אותו עם מטאפורה מתישה בה היא משווה אותם לכלי קיבול ואקווריום, כאשר גם הצופים בבית וגם לירן לא מבינים מה היא רוצה ממנו… לירן לא מייבש את הפסיכולוגית עם המטאפורה הצולעת, ועונה בתגובה: "מטאפורה יפה". אוח, הוא כזה מנטש. איך שירי אומרת: " לירן, תזהר ממני!".



6. שרונה וליאור לא מתאימים. יש שם שני אנשים נבוכים שמנסים לאהוב ליקריץ בכח כשכולנו יודעים - ליקריץ אי אפשר ללמוד לאהוב. השיא בין שניהם היה כשהאיי רובוט הפיל לשרונה את הגלשן - כאילו שסימל את כל הקשר. שרונה במקום לכבות את השואב המרדן ולקנות דייסון שיתאים לה יותר - מתעקשת להסתדר איתו. מה אומר לכם, העקשנות לא תמיד משתלמת. לפעמים עדיף להיות חכם מאשר צודק.