השופט לשעבר עודד אל-יגון עורר סערה לאחר שפרסם פוסט בעקבות הופעתה של לינור אברג'יל בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. אברג'יל הופיעה בטקס כשהיא לובשת שמלה ארוכה ועוטה שביס על ראשה, כיאה לאישה נשואה שומרת מצוות. אל-יגון תקף את מארגני טקס המשואות על הבחירה במגישה שלובשת שביס, וכתב: "המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות". ברשות השופטת התייחסו לדבריו של השופט לשעבר ומסרו בתגובה כי "מדובר בהתבטאות מבישה ואומללה של שופט שלום שפרש לפני כ- 13 שנים ממערכת בתי המשפט ומערכת בתי המשפט מתנערת ממנה מכל וכל". העיתונאית הפמיניסטית ענת סרגוסטי והמנחה יעקב אחימאיר התארחו בתוכניתם של ינון מגל ורון קופמן ב-103FM והביעו את דעתם על דברי הביקורת של השופט לשעבר ועל המהומה שדבריו יצרו בתקשורת.



סרגוסטי: "אני חושבת שמה שכתב השופט לשעבר אל-יגון זה דבר מביך ומקומם. הוא התייחס לאישה כחפץ בעוד שאברג'יל היא אישה מעוררת השראה בכל כך הרבה מובנים. היא לקחה את המקום בו הכי החלישו אותה והפכה אותו למקור העוצמה והכוח שלה. היא משמשת כמודל השראה לנשים בארץ ובעולם. מה שמפריע לי בכל השיח הזה הוא שהגברים קובעים לנשים מה הן ילבשו ומה לא".



רוב מעצבי האופנה בעולם הם גברים. גם בעיניי האמירה של אל-יגון היא מבישה בכמה רמות. מה שמותר ברחוב אסור לנשיא בית משפט שלום, גם אם הוא נשיא לשעבר.


אחימאיר: "אני לא רוצה לדבר על הלבוש של אברג'יל או הדברים שאמר אל-יגון. אני רוצה לדבר על עצמנו. כל כך הרבה נייר בוזבז על דברים שאמר אל-יגון. השיח הזה צריך להיכנס למדור 'השתגענו'. הוא אמר את מה שאמר וכעת זה יצא מכלל פרופורציה. אז מה אם הוא שופט בדימוס, מורה או גובה במס הכנסה. הוא היה שופט לפני 13 שנה וכעת הוא אזרח שמביע את דעתו. הטעם שלו אינו הטעם שלי אך זה לא קשור. למדינת ישראל אין בעיות אחרות חוץ מלהתעסק באמירות של השופט לשעבר?"



בבסיס יעקב צודק. לתקשורת יש אינטרס לחמם ולהביא טראפיק. לכל אחד יש אינטרס שיהיה עניין אך נוצרה כאן תרבות בה אנחנו מאבדים את הפסים. כל היום אנחנו צדים את האנשים. זה חרב הפיפיות של הפוליטיקלי קורקט שמתהפכת על השמאל. הפכנו לחברה של ציידים, של ספינרים.


סרגוסטי: "זה מתהפך על כולנו. אני מסכימה שדבריו הוצאו מפרופורציות ונותנים לזה הד, אחרת זה היה נשכח. מצד שני יש כאן אמירות ערכיות שצריך להתמודד איתן ואם נותנים להן לחלחל הן מחלחלות והופכות למיינסטרים".





אחימאיר: "מותר לאדם להביע את דעתו ואסור לדוברת בתי המשפט להגיב על הדברים. הוא 13 שנים כבר לא שופט. הוא אזרח. דוברות בתי המשפט לא תכתיב לכולנו את עולם הערכים שלנו".



 


סרגוסטי: "זה מעיד על כך שמערכת המשפט נמצאת תחת התקפה ואינה יודעת מה לעשות עם ההתקפה הזו. היא נעמדת על הרגליים האחוריות אחרי שהיו שאמרו שדבריו משקפים את עמדת מערכת המשפט".

אתם בשמאל לימדתם אותנו את זה. אתם שרצים אחרי כל רב שאומר שהיטלר צדק בשיעור לתלמידיו.

סרגוסטי: "אני לא מייצגת אף אחד, מקסימום את עצמי. זה נכון שמוציאים דברים מפרופורציות כי רוצים קצת תנועה ברשת, לייקים ושהקול שלך יישמע. השיח מאוד מתלהם וזה מרעיל מכל הכיוונים. אישית לא כתבתי דבר על הנושא זה. ראיתי את השיח בטוויטר וזה הגעיל אותי".

אחימאיר: "אני מציע לא לדבר על זה ומתבייש שאני בכלל מדבר על זה".