גורמים בפרקליטות יוצאים היום (ראשון) נגד דברי פרקליטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטענו כי לא קיבלו את חומרי חקירותיו של רה"מ, זאת לאחר שהיועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הודיע הבוקר כי מסר להם אותם. לדברי הגורמים, השליח שהתבקש למסור את החומרים העביר אותם למזכירתו של עורך הדין נבות תל צור, ולאחר שזו פתחה את המעטפה, הורה לה תל צור בשיחת טלפון שערכה עמו לא לקבל את המכתב.



לפי הגורמים המדוברים, השליח קיבל הנחייה להעביר את החומר לתל צור או למזכירתו, רונית. לאחר שהגיע אל משרדה של האחרונה, היא פתחה את המעטפה, ראתה את המכתב ואת הדיסק-און-קי, והתקשרה בנוכחות השליח לנבות תל צור.



בשלב זה היא הקריאה לו את המכתב וסיפרה לו שיש גם חומר מצורף, אך תל צור הורה לה, כאמור, לא לקבל את המכתב ולהחזיר אותו לשליח, שחזר, לדברי גורמים בפרקליטות, "המום", וטען ש"דבר כזה עוד לא קרה לו".



עו"ד תל צור. צילום: פלאש 90
עו"ד תל צור. צילום: פלאש 90



כאמור, עורכי דינו של ראש הממשלה פנו במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, בו הכחישו את הטענות כי סירבו לקבל את חומרי החקירה. "היום התייצב במשרד, ללא כל תיאום מוקדם, שליח מטעמכם שהתיימר להמציא באופן חד צדדי את ליבת חומרי החקירה לצורך השימוע, על גבי מדיה מגנטית. בהיעדר הפרקליטים מהמשרד, השליח בחר שלא להשאיר את החומרים במשרד". 



מוקדם יותר היום, משרד היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא ביצע ניסיון נוסף להעביר את חומרי החקירה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו לידי פרקליטי האחרון, אך הם - במה שהוגדר כתמוה במשרד היועמ"ש, סירבו לקבלם. בהודעה שיצאה מטעם משרדה היועמ"ש צויין גם כי לחומרי החקירה צורף מכתב בו היועמ"ש הציע דחייה במועד תיאום השימוע שאמור להיערך לראש הממשלה, עד ל-20 לחודש, אך גם את מכתב זה סירבו נציגי רה"מ לקבל.
בהודעת היועמ"ש נכתב כי היועמ"ש "השיב לפניית סנגוריו של ראש הממשלה מערב יום הזיכרון, שבה הודיעו כי מרשם מעוניין בקיומו של שימוע והציגו בקשות שונות בנוגע לחומרי החקירה. היועץ המשפטי לממשלה מסר בתשובתו, כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכפי שנמסר לא אחת - ככל שההליך אכן יתקיים, בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה".