מתיחות במזרח התיכון: החלטת ארה"ב לתגבר כוחות באזור המפרץ הפרסי, ברקע הודעת איראן על פתיחתו של הסכם הגרעין, הסלימה באופן משמעותי את היחסים העוינים בין שתי המדינות וקירבה אותן אל עבר עימות ישיר. בהתייחס לכך, אמר אמירלי חאג'יזאדה, מפקד המרחב האווירי של משמרות המהפכה, כי "נושאת מטוסים שיש בה לפחות 40 עד 50 מטוסים ו-6,000 כוחות שנאספו בה הייתה איום רציני בעבר, אבל עכשיו האיומים הפכו להזדמנות. אם האמריקאים יתקפו, אנחנו נחבוט בראשם".



בתוך כך, מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, התייחס בישיבה בפרלמנט לצעדים האמריקניים ואמר כי ארה"ב החלה במלחמה פסיכולוגית במזרח התיכון. על פי דובר הפרלמנט, בישיבה אמר סלאמי כי הנוכחות של כוחות אמריקניים באזור היא עניין שבשגרה. 


מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, התייחס בראיון ששודר ברשת CNBC לאירועים ואמר כי "איראן מהווה איום על האינטרסים האמריקאים מפני שהיא זורעת תוהו ובוהו במזרח התיכון, אך נקדם הזדמנות לנהל משא ומתן עם טהרן". 
 
לדבריו, "ישנה עלייה בכמות האיומים המגיעים מאיראן. אנחנו מסוגלים להגיב על כל פעולה התקפית מצידה של איראן". בהמשך ציין כי ארצות הברית מעבירה לאזור כמה סוגים של כלי נשק ואמצעי לחימה. 

יוביל את ארה"ב לעימות ישיר עם איראן? טראמפ. צילום: רויטרס

 

כזכור, שלשום דווח ב-CNN כי הבית הלבן העביר מספר טלפון אליו האיראנים יוכלו להתקשר ולדבר ישירות עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. עוד לפני כן, ביום חמישי, טראמפ פנה בפומבי לאיראן ואמר כי "אני רוצה לראות אותם מתקשרים אליי". 
הבית הלבן העביר את המספר דרך שווייץ, וביקש מהמדינה לחלוק אותו עם האיראנים, במידה וירצו לדבר ישירות עם טראמפ. גורמים בבית הלבן אומרים כי כוונתו של טראמפ לדבר עם האיראנים הינה אמתית, וכי לא מדובר בהתרסה.  
עוד אמר טראמפ ביום חמישי האחרון כי עימות צבאי עם איראן הוא "אפשרי", תגבר כוחות צבא אמריקאיים במזרח התיכון ודיווח כי המשטר האיראני הורה לשלוחיו לבצע פיגועים נגד יעדים צבאיים אמריקאיים באזור. 
ההחלטה האמריקאית לתגבר כוחות צבא במזרח התיכון, ביניהם מפציצים מסוג B-52 ונושאת מטוסים, מבוססת בחלקה על מידע מודיעיני לפיו המשטר האיראני הורה לשלוחיו לתקוף את הכוחות האמריקאים באזור, כך דווח הלילה ברשת NBC.