האם הפרקליטים של נתניהו מהתלים ביועץ המשפטי לממשלה? בימים האחרונים דורשים סנגוריו של ראש הממשלה לדחות את השימוע בעניינו, וכן טענו כי לא קיבלו את חומרי חקירותיו של ראש הממשלה, אך האם מדובר למעשה רק במרמה שכל מטרתה לדחות את השימוע בשם האינטרסים הפוליטיים של נתניהו?

עו"ד איל רוזובסקי, שייצג את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט במשפט פרשת טלנסקי, התייחס היום (ראשון) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לדרישתם של הפרקליטים, וטען כי "ברור שראש הממשלה, בסיוע עורכי דינו, מהתל ביועץ המשפטי לממשלה בנושא השימוע. גם לא לקחת את החומר מאז הבחירות וגם לבקש דחייה זה ממש להתל ביועץ".

מה אכפת ליועץ אם לקחו או לא לקחו.
"הוא חושש שיגיעו לוועדת החסינות ויטענו שלא נתנו לראש הממשלה אפשרות להגן על עצמו. מנדלבליט רוצה להגיע לוועדת הכנסת לדיון בחסינות צדיק כמו האפיפיור. הוא רוצה לאפשר גם דחייה, אך בזמן שהוא משחק שח, נתניהו ופרקליטיו משחקים שש-בש".


עורכי דין בליגה שלך טוענים ששלושה חודשים זה מעט מידי זמן להתארגן לשימוע בשלושה תיקים.
"אני מעריך שהיקף החומר הוא בהחלט גדול ורב ומצדיק בקשת דחייה, אך כדי שסנגור יבקש בקשת דחייה הוא צריך להוכיח חריצות ודבקות במטרה. כשאתה מבקש לא לקבל את החומרים במשך חודשיים ואז לא לוקח את החומרים בגלל שכר טרחה, קשה לשמוע את הטענה".

מה היועץ יכול לעשות אם ישנו את חוק החסינות חזרה למצבו ב-2005 ולא יסירו את חסינותו?
"זה לא יספיק מבחינת מי שרוצה להציל את ביבי בהנחה שהוא לא ישכנע בשימוע. ההחלטה של הכנסת לא להסיר חסינות כפופה לבג"ץ והוא עשוי לבטל אותה. מנגד בכנסת עלולים במקביל לשנות את סעיף 15 בחוק השפיטה ולקבוע שעניינים שהוכרעו בכנסת אינם שפיטים".