חברת "טבע" איבדה היום (ראשון) את מקומה כחברה בעלת השווי הגבוה ביותר בשוק המניות של ת"א לטובת חברת IFF, זאת לאחר שמנייתה ירדה ב-10.7% במהלך המסחר היומי. שווי השוק של טבע ירד ל-50.9 מיליארד שקל, קצת פחות משווי השוק של IFF, שעומד על 51.5 מיליארד דולר. כידוע, IFF היא חברה אמריקאית שעוסקת בשוק התמרוקים, וכמו טבע היא חברה דואלית שנסחרת בבורסה של ניו יורק ובזו של תל אביב במקביל.

הירידה בשווי השוק של טבע היה צפוי, ולא מן הנמנע שהמניה תמשיך לרדת גם בימים הבאים, כשהמבחן של המניה יהיה בפתיחת המסחר בשוק המניות של ניו יורק ביום שני בערב (שעון ישראל).

על פי דיווחים שראו אור ביום שבת, טבע היא החשודה המרכזית בפרשה חדשה של תיאום מחירי תרופות גנריות, אשר ניפח את מחירם של כ-100 תרופות גנריות בכאלף אחוזים. אין לשכוח שטבע היא ספקית התרופות הגנריות הגדולה בארה”ב. עקב כך, היא נתבעת על ידי לא פחות מ-44 מדינות ברחבי ארה"ב, ולא מן הנמנע שבעתיד מדינות נוספות יתבעו אותה.
 

בטבע עדיין לא הגיבו על ההאשמות, אך מייקל מק'קלן, מנהל הכספים של טבע אמר הבוקר בכנס משקיעים של בית ההשקעות אופנהיימר בתל אביב שטבע תגן על עצמה בתוקף. בהמשך היום EURONEWS ציטט אותו באומרו כי "לא תאמנו מחירים, ונתגונן בצורה נמרצת נגד האשמות אלו". במידה וטבע תמצא אשמה היא צפויה להיפגע מקנסות כבדים מאוד.