על רקע המתיחות בין ארה"ב לאיראן: משרד החוץ של האמירויות גינה את הפגיעה בארבע ספינות מסחריות על גבול המים הטריטוריאליים וכינה זאת "התפתחות מסוכנת". על פי ההודעה ארבע ספינות מסחריות בבעלויות זרות, נפגעו הבוקר בסמוך למים הטריטוריאליים של האמירויות, סמוך לחוף המזרחי שליד נסיכות פוג'יירה. הפגיעה בספינות אירעה במים הכלכליים של האמירויות.
בהודעה של משרד החוץ לא נמסר מי סיכן את האניות, אך נאמר כי "סיכון אניות המסחר והצוותים שלהן מהווה התפתחות מסוכנת. על הקהילה הבינלאומית לעשות הכל על מנת לשמור על תנועת האניות בים, ולמנוע את האיום על הביטחון והשלום הבינלאומיים".

ארבע ספינות מסחריות סומנו כמטרה ל"פעולות חבלה" בסמוך למים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות, כך על פי שר החוץ של המדינה, שהוסיף כי לא היו נפגעים או נזק. איחוד האמירויות שוכנת סמוך למפרץ הפרסי, שם הגבירה ארה"ב את נוכחותה הצבאית בעקבות מידע מודיעיני על איראן. 

כזכור, על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן בעקבות הטלת הסנקציות האמריקאיות האחרונות, איש הדת האיראני האייתוללה יוסף טבטאחי נג'אד התייחס לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן", שנשלחה למפרץ הפרסי ואמר בדרשה שנשא כי "צי המיליארד שלהם יכול להיות מושמד בטיל אחד". כמו כן, לפי דיווח בסוכנות איסנ"א האיראנית, נושאת המטוסים, שהוצבה במזרח התיכון על ידי ממשל טראמפ, חלפה אתמול בתעלת סואץ.