בהמשך לדיווחים בתקשורת הישראלית, לפיהם בעסקת המאה יועברו שטחים של מצרים לידי הפלסטינים, אמר היום גנרל סאעד אל גמאל, ראש הוועדה לעניינים ערביים בפרלמנט המצרי וסגן יו"ר הפרלמנט הערבי כי "ההדלפות הישראליות הן חלק מבדיקת הדופק והתגובה המצרית הפומבית היא שמצרים לא תקבל אף ויתור על אף שעל מאדמתה. כאשר סיני נכבשה ב-1967 עברו עלינו 7 שנים קשות עד הניצחון באוקטובר 1973 ולאחר מכן שחרור על שעל מסיני".

אל גמאל הוסיף בשיחה לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי מצרים לא השאירה לישראל שני קילומטרים בטאבה, והדבר עבר לבית הדין הבינלאומי שהדגיש את זכותה של מצרים על כל אדמתה. ההנהגה המצרית הנוכחית היא הנהגה של איש בטחון לאומי (א-סיסי) שעושה מאמצים כדי לקשר בין סיני לבין יתר מחוזות המדינה. 
"אתם יכולים לראות את הפרויקטים של המנהרות שמקשרות בין המזרח והמערב, יחידות הדיור שהוקמו בסיני, כל זה מוכיח שמצרים לא תוותר על אף שעל מאדמתה". הבכיר המצרי הוסיף עוד: "אף אחד לא יודע מה יש בתוכן של עסקת המאה שמרבים לדבר אודותיה בתקשורת האמריקאית והישראלית וכל דיבור על ויתור על אדמה מצרית הוא דמיוני". 

סגן יו"ר הפרלמנטים הערביים אמר כי "מצרים דואגת שהפלסטינים יקבלו את אדמתם בדרכים לגיטימיות שכן אי אפשר לפתור את הסוגיה הפלסטינית על חשבון המדינות הערביות השכנות".