שר האנרגיה של סעודיה, חאליד אל פתיח, אמר היום (שני) כי שתיים מתוך ארבע הספינות שהותקפו אמש ליד איחוד האמירויות היו בבעלות מדינתו והם היו מכליות נפט. עוד ציין אל פתיח כי התקיפה גרמה ל"נזק משמעותי" למכליות, וכי אין נפגעים ולא חלה דליפה באחת מהן. אחת מהמכליות הייתה אמורה להעמיס נפט בסעודיה ולהוביל אותו לארה"ב. 

בתוך כך, דובר משרד החוץ של איראן כינה את ההתקפות על ספינות ליד חופי פוג'יירה שבאיחוד האמירויות "מדאיגות ונוראיות", וקרא לחקירתן. הדובר, עבאס מוסאווי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א כי "לתקריות כאלה יש השפעה שלילית על ביטחון התחבורה הימית" וקרא למדינות האזור להיות "ערניות נגד מזימות של סוכנים זרים לערער את היציבות".

כזכור, משרד החוץ של איחוד האמירויות גינה את הפגיעה בארבע ספינות מסחריות על גבול המים הטריטוריאליים וכינה זאת "התפתחות מסוכנת". על פי ההודעה ארבע ספינות מסחריות בבעלויות זרות, נפגעו הבוקר בסמוך למים הטריטוריאליים של האמירויות, סמוך לחוף המזרחי שליד נסיכות פוג'יירה. הפגיעה בספינות אירעה במים הכלכליים של האמירויות.
 
בהודעה של משרד החוץ לא נמסר מי סיכן את האניות, אך נאמר כי "סיכון אניות המסחר והצוותים שלהן מהווה התפתחות מסוכנת. על הקהילה הבינלאומית לעשות הכל על מנת לשמור על תנועת האניות בים, ולמנוע את האיום על הביטחון והשלום הבינלאומיים".
 
ארבע ספינות מסחריות סומנו כמטרה ל"פעולות חבלה" בסמוך למים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות, כך על פי שר החוץ של המדינה, שהוסיף כי לא היו נפגעים או נזק. איחוד האמירויות שוכנת סמוך למפרץ הפרסי, שם הגבירה ארה"ב את נוכחותה הצבאית בעקבות מידע מודיעיני על איראן. 
 
החלטת ארה"ב לתגבר כוחות באזור המפרץ הפרסי, נוכח הודעת איראן על פתיחתו של הסכם הגרעין, הסלימה באופן משמעותי את היחסים העוינים בין שתי המדינות וקירבה אותן לעימות ישיר. בהתייחס לכך אמר אמירלי חאג'יזאדה, מפקד המרחב האווירי של משמרות המהפכה האיראניים, כי "נושאת מטוסים שיש בה לפחות 40 עד 50 מטוסים ו־6,000 כוחות שנאספו בה, הייתה איום רציני בעבר. אבל עכשיו האיומים הפכו להזדמנות. אם האמריקאים יתקפו, אנחנו נחבוט בראשם".
 
גם מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, התייחס בישיבה בפרלמנט בטהרן לצעדים האמריקאיים ואמר כי ארה"ב החלה במלחמה פסיכולוגית במזרח התיכון. דובר הפרלמנט מסר כי בישיבה אמר סלאמי כי הנוכחות של כוחות אמריקאיים באזור היא עניין שבשגרה. "ארצות הברית אינה מסוגלת לנהל מלחמה עם איראן", צוטט סלאמי. "שליחת נושאת המטוסים לאזור מהווה לוחמה פסיכולוגית". הוא אף איים על המעצמה העולמית ואמר כי "אם ארה"ב תבצע מהלך - נפגע להם בראש".
 
מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הבהיר כי פריסת הכוחות באזור המפרץ נועדה לספק לנשיא דונלד טראמפ יכולת תגובה אם איראן "תקבל החלטה גרועה", כהגדרתו, ותפעל נגד אינטרסים אמריקאיים באזור, אולם שב על עמדת הממשל בדבר נכונותו להידברות עם טהרן. בראיון לערוץ CNBC בשבת בלילה אמר פומפאו כי הממשל זיהה "איומים גוברים" מצד איראן ועל כן הנשיא טראמפ החליט על הפריסה המתוגברת בימים האחרונים, אשר כוללת משלוח של נושאת מטוסים, מפציצים גרעיניים וסוללות טילי פטריוט.