אמנם גם הפעם היא לא זכתה בשרשרת החסינות, אך אמש שמחה גואטה סוף סוף זכתה במקום מכובד באותה משימה שבה הם היו צריכים לדחוס לתוך הגרון, וגם לבלוע רחמנא ליצלן, חלקי גופות של יצורים שונים ומשונים. ברובה של העונה, שמחה לא הפגינה הצטיינות יתירה במשימות פיזיות קשות, וסמכה יותר על ג'ובאני שיעשה את העבודה בשבילה כפי שקרה בפרק של מוצ"ש. היא בעצמה אמרה מבלי להתבייש "למה אני צריכה להתאמץ כשיש לי את ג'ובאני?" (בערך).



נעמה האשימה את שמחה שלאחרונה היא חטאה בחטא היוהרה כי היא חושבת שרק על פיה יישק דבר והיא תחליט מי יישאר ומי יודח. אך לא מדובר רק בחטא היוהרה, אלא בחטא השאננות. כאשר שמחה הופיעה בתחילת העונה והודתה שיהיה לה קשה במשימות, אך היא תאתגר את עצמה ותוכיח שהיא מסוגלת לבצע אותן כמו כולם למרות משקלה, הייתי באמת גאה בה, למרות שכמה מחברותיי לא הבינו למה היא בכלל הגיעה לתוכנית הישרדות. אך ככל שנקפו הימים, וככל שהברית המוזרה בינה ובין ג'ובאני התחזקה והוא הגן עליה בחירוף נפש, היא החליטה לעשות סוויץ' בשיטת הפעולה. למה צריך לסבול כל כך, כאשר אפשר להצליח בעסקים מבלי להתאמץ? למה לא להשתמש יותר בשריר המוח בשביל לשרוד, מאשר בשרירי הרגליים, בעיקר עם תמיכה כמו של ג'ובאני, אחד השורדים הכי חזקים באי? וכאשר נכנסים לשאננות ואף רואים שהשיטה עובדת, מזדחלת לה פנימה לתוך המשחק גם היוהרה, אותה יוהרה עליה דיברה נעמה.





וכך, ממתמודדת שהייתה זקוקה לעזרה מצד חבריה בתחילת המשחק בגלל כובד משקלה, ואחד השחקנים אף העניק לה אותה בהתלהבות יתירה, היא הפכה מחסרת אונים למלכת השבט שמרגישה יותר ויותר בנוח במקום מושבה על כס המלוכה, שבמקרה שלנו זה המקום שבו היא צפה לה בנחת על גבה על מי הים הצלולים, או מתפרקדת בעצלות על החול הרך. היא כל כך מרגישה בנוח ובטוח במקום שלה במשחק, שהיא גם הפכה לנועזת במיוחד כאשר היא מתיישבת בכל כובד משקלה על גבו של שקד שמשתכשך לו במים (כשעינו של האח הגדול החרדי מש"ס צופה במחזה והוא מתחלחל מסצנת התועבה הזאת), בשביל להוכיח שבמים, היא קלה כנוצה. ולמה שהיא לא תרגיש בנוח בתפקיד המלכה הבלתי מעורערת, כאשר אף אחד מהפראיירים שנשארו על האי אחרי האיחוד, לא חושב לרגע להעמיד אותה להדחה. כולם רוצים להדיח את כולם, מלבד את שמחה.



ועם הכוח ותאוות השלטון, מגיעים גם ההכחשה וחוסר המודעות. להטיף לנעמה שהיא שקרנית, מניפולטיבית ואסטרטגית, זה מוסר כפול ומכופל, כאשר שמחה בעצמה עשתה יד אחת עם ג'ובאני כדי להערים על האחרים ולשקר להם.



גם נעמה לא חפה מחטא היוהרה וחושבת שאין חכם ממנה עלי אדמות, אך לפחות ההבדל בינה ובין גואטה הוא שהאחרונה מתייפייפת ומתחסדת בצדקנותה שכבר הוכחנו שיש בה פגמים, ואילו נעמה לא מתביישת במהלכים האסטרטגיים הערמומיים שהיא עושה, ולא מסתתרת מאחורי מוסריות מזויפת.



פרשן כלכלי הסביר שחברת "טבע" נקלעה לצרות אמיתיות רק בגלל שאננותה והיוהרה שאחזה בה במשך כל שנות הצלחתה. במילים אחרות, כל מי שמשוויץ ובטוח בכוחו, בסופו של דבר, נופל על פניו. ימים יגידו אם אמנם שמחה תצליח לשמור על מקומה במשחק ולא יתערער מעמדה.