‏יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הגיב הבוקר (שני) לדיווחים על הצעת החוק שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי בג"ץ. "צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה. ‏לא ייתכן שנרקמים דילים שמטרתם פגיעה בשלטון החוק וערעור יסודות הדמוקרטיה עבור ראש ממשלה שתלויים נגדו שלושה כתבי אישום. ביבי, אני יודע שציפית שנקבל זאת בכניעה אבל העלמת עין זה הקטע שלך - לא שלנו", כתב גנץ בטוויטר. 

בתוך כך, ח"כ יאיר לפיד קיים מסיבת עיתונאים על רקע הפרסומים האחרונים. בהודעתו נמסר כי היא מגיעה "בתגובה לניסיונות של נתניהו לסדר לעצמו כרטיס יציאה מהכלא ולהפוך את מדינת ישראל לטורקיה". לפיד תקף את ראש הממשלה ואמר: "אנשים יצטרכו לצאת לרחובות. אין לנו את מה שיש לנתניהו: עיתונים, מליארדרים וסכומים אינסופיים להשקיע ברשתות החברתיות. אנו פונים לציבור להדהד שאנו מובילים את המחאה. צריך שאנשים ייצאו לרחובות לפני שיהרסו את הדמוקרטיה שלנו".

לפיד הגיב לשאלה על מתיחות בצמרת כחול לבן ולביטול ישיבת הסיעה. "אני לקחתי על עצמי את תגובת הסיעה. אי  שום מתיחות. יש מתיחות בין כחול לבן לבין מפלגת השלטון שהפכה למפלגת היציאה מכלא של נתניהו", אמר לפיד. 
לפי הפרסום הבוקר ב"הארץ", נתניהו מתכוון לקדם בכנסת הקרובה הצעת חוק שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב לא רק בנושאי חקיקה, אלא גם בהחלטות מנהליות של הממשלה, השרים או הכנסת. ההצעה נועדה למנוע את העמדתו של נתניהו לדין, ותאפשר להפוך החלטה של העליון להסיר את חסינותו, אם תתקבל.

מהליכוד נמסר מוקדם יותר בתגובה לפרסומים השונים כי "במסגרת המשא ומתן הקואליציוני עולות הצעות שונות על ידי השותפות הקואליציוניות של הליכוד, לרבות בתחום השבת האיזון בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. הפרסומים הסנסציוניים בתקשורת כוללים גם הצעות שלא נידונו, ופרשנות מגמתית ומטעה שנועדו למנוע כל ניסיון להחזיר את האיזון בין הרשות המחוקקת שנבחרה על ידי העם, לבין הרשות השופטת. העיקרון שימשיך להנחות את הליכוד הוא שמירה על בתי משפט עצמאיים וחזקים, אך אין זה אומר שבית המשפט הוא כל יכול".