השתיים הכירו דרך חברה משותפת והחליטו לעשות מכירה יחד, כל אחת עם המותג שלה. הקליק היה מיידי, וההחלטה לשלב כוחות נעשתה ברגע, כשהבינו שהן פשוט משלימות אחת את השנייה. אילה עשהאל (39), נשואה ואם לארבעה, ונועה שדה־הורוביץ (40), נשואה ואמא לשניים, השיקו בשנת 2014 את אונ'נאנוקו, וחוגגות בימים אלו חמש שנים למותג המצליח.



"אני בת קיבוץ מעגן מיכאל", מספרת עשהאל, "והייתי צריכה כמובן שהם יאשרו את האיחוד הזה. הם חשבו שאין מה להפסיד, אבל גם לא חשבו שייצא מזה משהו, ובפגישה הזאת אמרו לי 'סבבה, נאשר לך ובעוד שנה נסגור אותך'", היא מתוודה. "זה ממש תפס על ההתחלה. לכל אחת כבר היו הלקוחות שלה, והשוק פשוט אהב את זה", משלימה נועה את אילה. "אולי הפוש הראשון היה מעגל הלקוחות שהיה לכל אחת וסייע לנו להתחלה הטובה, אבל אחר כך חובת ההוכחה נמשכת והיא מוטלת עלינו".



צילום: מיכאל טופיול.



אונ'נאנוקו, “בנות" ביפנית, ידוע בקולקציות הקז'ואל שלו, שכמובן מעוצבות ומיוצרות בישראל, ומציגות קו מונוכרומטי מוביל ושימוש בבדים טבעיים.


לכבוד חגיגות חמש השנים הן יצרו קולקציית קפסולה מיוחדת,happy 5, שמשחקת עם צבעי השחור והלבן, פרינטים ומספרים.



כשהן נשאלות על סוד ההצלחה שלהן, משתררת דממה מלאת מבוכה, עד שהן מתחילות לגבש תשובה. "אנחנו לא מתפשרות", עונה נועה, ואילה ממשיכה: "זו לא תשובה אחת, זה מורכב מהרבה דברים קטנים; עיצוב בראש ובראשונה, ואחר כך העבודה ה'אפורה'. ההצלחה של העסק היא שילוב של מוצר שיש לו ביקוש, מוצר שהוא תולדה משותפת שלי ושל נועה וגם להעז לפעמים ללכת על השקט ולהבין שלא צריך לנסות להמציא את הגלגל ולעשות פליק־פלאקים באוויר".



צילום: מיכאל טופיול.


"אנחנו עובדות על הדגמים יחד. כן, יש גם הרבה ויכוחים, אבל אנחנו מדייקות אחת את השנייה", ממשיכה אילה, "ושומרות על נאמנות לקו שלנו ולאני מאמין שלנו, בתוספת הרצון לגרות ולחדש וליצור מתח שנשמר. אנחנו מקשיבות הרבה ללקוחות". "בקולקציות האחרונות אנחנו יותר מדברות רגשות ולאו דווקא סיפור, כמו שנהוג", מסבירה נועה ואילה ממשיכה אותה, "סוד הקסם – חשוב לנו איך הלקוחה מרגישה בתוך הבגד ולא רק איך היא נראית. עוד לפני שהיא מסתכלת במראה, היא מרגישה את הבגד, והסוד הוא לייצר בפעם הראשונה תחושה נינוחה, נעימה ומחבקת".


"השותפות והעבודה יחד היא מדהימה. זה כמו נישואים", הן צוחקות. "יותר מתגמל מקשה, אבל בסופו של דבר כל אחת מאיתנו צומחת בעקבות זה. להיות לבד בכל הסיפור הזה זה וואחד עניין", מתוודה אילה, "זה גם יותר קל כך מבחינת המשפחה, יש מקום להכל - אמהות וקריירה. אני בקיבוץ אז אולי יותר קל לי כי גם בואי נאמר את האמת, אין לי דאגה כלכלית, אבל רוב הזמן אנחנו בבית כבר בשעה 16:00". מבחינת נועה, הסיפור שונה מעט: "הכל תלוי בתקופות. קרה שהייתי עם תינוקת במכירות ובירידים, וזה נכון שיש לי ייסורי מצפון והילדים גדלים ושואלים לפעמים למה את לא באה איתי לטיול וכו', אבל בסופו של יום המסר של מה שהם רואים בבית שווה את הכל. שיראו שאפשר להיות אמהות חזקות שמפרנסות בכבוד וגם עושות את מה שהן הכי אוהבות, שזו זכות שאי אפשר להתעלם מזה".



צילום: מיכאל טופיול.



הבגדים נמכרים בסטודיו במעגן מיכאל, בחנות האונליין וב־15 בוטיקים ברחבי הארץ.