יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו למשא ומתן הקואליציוני, תנאי מפלגתו בנוגע חוק הגיוס, למצב ברצועת עזה לאחר סבב ההסלמה האחרון וחוק החסינות. לדבריו, לא ייפגש יותר עם ראש הממשלה נתניהו במהלך המשא ומתן, זאת לאחר שלוש פגישות שקיימו עד כה מאז הבחירות. "אני מתכוון לא להיפגש יותר עם ראש הממשלה או עם יריב לוין. יש צוות מו"מ והם יקיימו פגישות", הדגיש יו"ר ישראל ביתנו.

"אנחנו לא רוצים לריב עם אף אחד ואין לנו רצון לרצות אף אחד. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים. אני לא רוצה למשוך עד היום ה-40 ולומר שאנחנו לא מצטרפים. הליכוד מובילה את המו"מ אבל היא צריכה להבין שגם למפלגות קטנות יש עמדות ועקרונות. הליכוד התחייב לחוקק את חוק עונש מוות למחבלים בתוך חצי שנה בשנייה ושלישית".

"אנחנו דורשים את חוק הגיוס כמו שהוא, כולל כל הנקודות והפסיקים", הבהיר ליברמן, "כמו שעבר בקריאה הראשונה, כך יעבור בשנייה ושלישית. בסוף יולי פגה הדחייה של בג"ץ ואני מסופק אם הוא ייתן עוד דחייה".
עוד הוסיף ליברמן בנוגע להבנות שהושגו עם חמאס לאחר הפסקת האש: "אני יכול להיות שותף להכרעה אני לא יכול להיות שותף להסדרה. הדבר המהותי שחייבים להבין אותו, אנחנו לא יכולים לאפשר התעצמות של חמאס וג'יהאד האסלאמי".

"לגבי תיק הביטחון, הייתה החלטת קבינט עד סוף 2018 לפנות את חאן אל-אחמר, נתניהו אמר שמיד אחרי הבחירות הוא יפנה. אני לא מוכן להיכנס לתפקיד שר הביטחון אם בכל פעם שאחליט לפנות את סוסיא וחאן אל אחמר אחרי שבג"ץ אישר פינוי, אני אצטרך אישור של ראש הממשלה. עם כל הכבוד אני לא אהיה שר ביטחון אם בכל פעם אצטרך להיתקל באובר רולינג של ראש הממשלה".

בנוגע לחוק החסינות, רמז ליברמן כי לא צפויות לנתניהו בעיות מכיוונו: "אנחנו לא הגענו לשם. אני מאמין שאנחנו נסתדר", והוסיף: "אין בעיה עם שינויים במערכת המשפט ופסקת ההתגברות. אם נהיה בקואליציה נתמוך בזה. באופן כללי אכן נתמוך באותם שינויים כפי שיובאו על ידי הקואליציה".