השחקנית והזמרת האמריקאית דוריס דיי הלכה לעולמה היום (שני) בגיל 97. דיי, או בשמה המלא  דוריס מרי אן קפלהוף, התפרסמה בשנות ה-50 וה-60 בזכות הסרטים בהם השתתפה, ביניהם "אהביני או עזביני" לצידו של ג'יימס קגני ו"האיש שידע יותר מדי" של אלפרד היצ'קוק


דיי, אשר הופיעה בגרסתו השנייה של היצ'קוק לסרט, זכורה במיוחד בזכות השיר "קי סרה סרה" (מה שיהיה יהיה) אשר זכה באוסקר. אחד מסרטיה המפורסמים היה "משחקי הפיג'מה" בו שיחקה בתפקיד הראשי.



לקראת שנות ה-60 שינתה דיי את רפטואר התפקידים שלה והחלה להופיע בקומדיות רומנטיות, אשר זכו בהצלחה רבה. סרטה המצליח ביותר בתקופה זו היה "דו-שיח בחדר המיטות"' שם משחקה לצידו של השחקן רוק הדסון זיכה אותה במועמדות לאוסקר, הפעם כשחקנית הטובה ביותר. לקראת סוף העשור חלה דעיכה בקריירה של דיי, שתדמיתה כ"הנערה השכנה" התמימה נראתה בעיני רבים כמיושן, אך זו התעוררה מחדש בזכות מספר שירים שזכו להצלחה. 

דיי זכתה להצלחה גדולה כזמרת ובין להיטיה ניתן למנות את מלבד את  'מה שיהיה יהיה', גם את 'חביבה של המורה', 'בחור הוא בחור', 'אהבה סודית' ועוד.
היא חזרה לתודעת הציבור בשנות ה-90 עם יציאת אלבום אוסף של להיטיה אשר הפך לפופולרי במיוחד. הוצאה הדרגתית של סרטיה בהוצאות מחודשות הגבירה את העניין בשחקנית, אשר הגיע לשיאו עם שידורה של תוכנית אירוח בהגשתה. בשידור הראשון של אותה תוכנית התארח שותפה לסרטים רוק הדסון, אשר נראה חלוש וחולני, בשונה לגמרי מתדמיתו בתקופת הזוהר. לאחר שהתגלה כי הדסון חלה באיידס התייצבה לצידו דיי עד למותו. ב-2004 זכתה דיי במדליית החירות הנשיאותית בזכות פועלה בתחום הבידור, אך סירבה להגיע לטקס עקב חרדתה מטיסות.