שחר צפניה, במאי ומפיק הסרט "פיניטה לה קומדיה" בכיכובם של אסי דיין, אקי אבני וגיא לואל מאיים לתבוע באמצעות חברת ההפקות בבעלותו צפניה הפקות בע"מ ועורך הדין רן מרכוס את מבקר עיתון "הארץ" הוותיק אורי קליין ואת מערכת עיתון "הארץ" תביעת נזיקין על סך של חצי מיליון שקלים.



לדברי שחר צפניה, בסרט שעלה בראשית מאי לאקרנים צפו עד כה פחות מ-5,000 אנשים. "הוא פגע בקהל היעד הראשון של הסרט", אמר צפניה שהשקיע לדבריו כמיליון שקלים ביצירת הסרט. "הקטר של ההפצה היו אומרים להיות אוהבי אסי דיין וכשמבקר טוען שהסרט מבזה אותו הוא דן את הסרט לכישלון עוד לפני צאתו".



הסרט "פיניטה לה קומדיה" התחיל כסרט שיצר הבימאי ויקטור בראון על חייו של וואן לודוויג בטהובן. לתפקיד בטהובן הוא ליהק את אסי דיין אך הפרויקט נקטע באיבו וכמעט נגנז לאחר מותו הפתאומי של דיין. במשך כמה שנים חיפש בראון מימון כדי לסיים את צילומי הסרט ואף התראיין לערוצים השונים בבקשתו לקבל מענק לסיומו. לאחר כשש שנים הגיע אליו הבימאי והדוקומנטריסט שחר צפניה ששינה את התסריט של הסרט ויחד הם זכו במענק מקרן הקולנוע הישראלית, הצליחו לסיים את הסרט ולהפוך אותו במקום סרט על בטהובן, למותחן קומי על המייקינג אוף של הסרט, תוך שימוש בקטעים שבהם צולם אסי דיין המנוח.



יומיים לפני עליית הסרט לאקרנים פרסם  קליין ביקורת בעיתון שעלתה לאתר האינטרנט תחת הכותרת: "אורי קליין מבקש שלא תלכו לסרט שמבזה את זכרו של אסי דיין". קליין טען בביקורת כי הוא מציע לכל מי שאהב את אסי דיין להימנע מצפייה בסרט וגם לאחרים וכי עדיף היה אם לא היה נעשה.



בכתב ההתראה לפני נקיטת הליכים נטען על ידי עורך דינו של צפניה כי "הביקורת הינה על גבול ההסתה. הכותב יצא במסע חיסול נגד הסרט וטען כי נגרמו ליוצריו פגיעה "כלכלית חמורה". בנוסף נטען, כי התבטאותו של קליין נגד העובדה כי הסרט מומן על ידי קרנות הקולנוע והתקפתו על החלטת האקדמיה לקולנוע שבחרה בדיין לשחקן משנה הטוב ביותר בסרט היא "זדונית" ו"משולחת רסן".



שחר צפניה , האם מדובר בתרגיל יחסי ציבור לסרט ?


"זה מהלך לא פשוט בכלל וחשבנו המון האם להוציא אותו לפועל, אבל יש תחושה בקרב יוצרים בארץ שהביקורת אלימה מדי ולא תמיד עניינית. תבינו, אין לי בעיה עם ביקורת. זה חלק מכללי המשחק, אבל נפלה בחלקי הזכות המפוקפקת להיות זה שמנסה להצביע איפה הגבול בין ביקורת מקצועית ובין קריאה לחרם. "הוא (קליין) מאשים אותנו היוצרים בביזוי כבוד במת. לא נעים לחשוב על איך תרגיש רות דיין,  אמו בת ה-102 של אסי דיין שכל כך התרגשה לראות את בנה על המסך, כשהיא תקרא שהיוצרים מואשמים בביזויו. אורי קליין צריך להתנצל בפניה לפני שהוא מתנצל בפניי". 



מאורי קליין או מעיתון "הארץ" טרם נתקבלה תגובה.