ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התייחס היום (שני) בתכנית של פרופ' אלדד ובן כספית ב-103FM ובגלי צה"ל לדרישות מפלגתו, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, ואמר כי "אי אפשר רק בשם הבחירות לוותר על העקרונות שלנו". לדבריו, "שירתנו את העם היטב מהאופוזיציה ונוכל לעשות זאת היטב גם בקדנציה הזו".



"אין לנו דרישות מופרכות, אי אפשר לעשות פשרה על פשרה", הסביר פורר בפתח דבריו בגל"צ. "אמרנו את זה לפני הבחירות ובמהלך מערכת הבחירות. קחו את חוק הגיוס לדוגמה. הוא הובא לקריאה ראשונה בממשלה הקודמת, בא כפשרה אחרי שבדקו עם כל הגורמים שהוא עובר. אי אפשר לעשות פשרה על פשרה, לבוא אלינו ולהגיד לעשות עוד פשרה על הפשרה שכבר עשינו". 


"קח גם את מדיניות הביטחון", המשיך חה"כ מישראל ביתנו, "אתה לא מצפה מאיתנו, אחרי שעזבנו את הממשלה בגלל שהבליגה על 500 רקטות ו15 מיליון דולר לחאמס, לחזור לממשלה שמחליטה להבליג על 700 רקטות ומשלמת 30 מיליון דולר לחמאס. אנו רוצים שהמדינה תגדיר את המדיניות שלה נגד חמאס - הכרעה או הסדרה. אנחנו דורשים הכרעה".
הוא הוסיף כי "אני מכיר את הדברים שאמר נתניהו בעבר, מה שכתב בספרו על מלחמה בטרור. אנחנו לא מבקשים משהו אחר. אנחנו רוצים לעצור תשלומים לארגון טרור, לפגוע בראשי הנחש ובראשי ארגון טרור ולא להבליג על ירי לעבר ישראל ולא להיכנע לפרוטקשן. הגענו למצב שאנחנו המגיבים ולא היוזמים, אנחנו רוצים להפוך את המשוואה הזו, לא ייתכן שמיליוני אזרחים בני ערובה של ארגון טרור שמחזיק את כל הדרום הישראלי". 
 
מה בנוגע לחסינות והחלשת בית המשפט העליון?
"לא דיברו איתנו בהקשר זה. כל הפגישות שלנו נסובו סביב הדרישות הללו, אמרו שעוד יוגש מסמך דרישות של הליכוד. הוא עוד לא הוצג, בוודאי שנצטרך לתת עליו את הדעת. באשר למה שפורסם עכשיו, הכל פורסם רק בעיתון, אני לא ראיתי שום דרישה במסגרת המשא ומתן ויש לנו הסכמה על חלק מהדברים, מבחינת הפרדת הרשויות למשל. כרגע זה לא על הפרק ולא הובא בפנינו, אני לא ידוע מה זה חסינות לראש הממשלה. מבחינתנו, אנחנו לא מדברים על כלום לפני שמקבלים תשובה על חמש העקרונות שלנו. אחר כך נוכל לדבר על דברים אחרים. מה שהוצג בתקשורת, בעיניי, הוא פרי דמיונם של עיתונאים". 
אולי גם בליכוד לא לוקחים אתכם באמת ברצינות? 
"בסוף, חוץ מהציניות, יש גם עקרונות ומדיניות ואחריות. אתה לא יכול להגיד כשר ביטחון שלשלם פרוטקשן זה לא אחראי, ואז להיכנס לממשלה ולעשות אותו דבר. אם לא יקבלו את העקרונות שלנו, אי אפשר להכריח אותנו להיכנס לממשלה שמקיימת מדיניות הפוכה ממה שאנחנו מאמינים".
את דבריו חתם באומרו כי "אין לי מושג אם יש ממשלה אחרת ומה הרצונות של כל אחד. אנחנו ניכנס לממשלה שאנחנו מאמינים בה, השאלה אם יהיו או לא בחירות היא לא רלוונטית. אי אפשר רק בשם הבחירות לוותר על העקרונות שלנו. גם בקדנציה הקודמת עמדנו בדיבורינו, לקח להם שנה לתת לנו את העקרונות שלנו. אנו מקווים שיענו על דרישותינו בתחילת הדרך ולא בסופה. שירתנו את העם היטב מהאופוזיציה ונוכל לעשות זאת היטב גם בקדנציה הזו".

פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
פורר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90