נתונים חדשים ומדאיגים על עבירות פדופיליה בישראל התפרסמו היום (שני). מהנתונים שנחשפו על ידי עמותת מצו"ף על פי חוק חופש המידע עולה, כי בחמש שנים האחרונות נפתחו כ-12,189 תיקים במשטרה בגין עבירות מין כנגד קטינים, מתוכם 4,676 תיקים הועברו לפרקליטות. רק 597 כתבי אישום הוגשו מכלל תיקים אלה, ורובם המוחלט של כתבי האישום הסתיים בהסדרי טיעון. מהנתונים עולה כי כתבי אישום מוגשים בסופו של התהליך רק ב-5% מהתיקים. שנפתחים.



כאשר בודקים את הנתונים של שנת  2018 בהשוואה לשנים קודמות, מוצאים כי חלה עלייה משמעותית מדי שנה במספר התיקים שנפתחים בפרקליטות בגין עבירות פדופיליה, אך מספר כתבי האישום דווקא נמצא בירידה משמעותית. 88 כתבי אישום הוגשו ב-2018, לעומת 156 בשנת 2014.



מטעמה של עמותת מצו"ף (מאגר ציבורי וניטור פדופילים) שחשפה את הנתונים נמסר' כי היא "פועלת בכדי לחוקק את חוק מאגר הפדופילים הפומבי, בדומה לחוק האמריקאי, שהאפקטיביות שלו מוכחת בצורה אמפירית ע"י עשרות מחקרים".



אלירן מלכי, יו"ר מצו"ף, אמר כי "בישראל לפי הערכות נפגעים מינית כל שנה 100,000 קטינים וקטינות. כאשר קטין נפגע מינית הוא צריך לעבור כמה משוכות עד שנרשמת תלונה במשטרה". מלכי הוסיף כי המשוכות מחזקות את הטענה שכמות התלונות במשטרה לא משקפת כלל את היקף התופעה. "בחמש שנים האחרונות מספר התלונות גדל, כאשר מנגד, מספר כתבי האישום שהפרקליטות החליטה להגיש - הלך וקטן. בישראל מאוד משתלם להיות פדופיל, לא רק שהאנונימיות של העבריין נשמרת, הוא גם יכול לחזור לתקוף ללא שום בעיה וכל זה בחסות המדינה. רק מאגר פדופילים פומבי שפתוח לציבור יכול ליצור זעזוע במערכת, לגרום להרתעה בקרב אותם פדופילים ולספק להורים כלים בכדי שיוכלו להגן על הילדים שלהם".



"ישראל היא גן עדן לפדופילים ומערב פרוע לילדים", אמר מלכי והוסיף  כי "273 ילדים נפגעים מינית בממוצע כל יום, שני שליש מהפגיעות הן בתוך המשפחה, אחד מכל חמישה ילדים הוא קרבן לעבירה מינית. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, צריך להודות שיחידת צור של השב"ס, שאמורה להשגיח על הפדופילים המשוחררים, לא יכולה באמת לעמוד בעומס העבודה, ומפקח אחד לא יכול לפקח במקביל על 30 פדופילים משוחררים ברחובות המוגדרים כ'פצצה מתקתקת'. מישהו צריך להתעורר ולעצור את מספר הקרבנות שרק הולך וגדל מיום ליום".